Jag har lyckats ställa grafiken för högt i mitt Open Arena, så när jag startar spelet blir skärmen bara svart. Det funkade helt ok innan jag ställde om grafiken. Har provat total borttagning av spelet men ändå ligger nån inställning kvar så att när jag installerar igen så är skärmen fortfarande svart när jag startar spelet.
Hur gör jag för att få igång det hela igen?
Open Arena.Hur få bort inställningar?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Open Arena.Hur få bort inställningar?
Testa att gå in i din hemmapp och visa alla dolda filer (ctrl+h).
Där borde det finnas en mapp som heter .openarena eller något liknande. Ska förmodligen finnas en fil där som man kan redigera i.
Skulle inte detta fungera så kan man alltid ta bort/döpa om denna mapp för att få defaultinställningarna igen.
Inställningarna till samtliga program man har lägger sig i hemmappen i en dold mapp. Kan vara bra att veta om det blir något strul med någon annan programvara.
Där borde det finnas en mapp som heter .openarena eller något liknande. Ska förmodligen finnas en fil där som man kan redigera i.
Skulle inte detta fungera så kan man alltid ta bort/döpa om denna mapp för att få defaultinställningarna igen.
Inställningarna till samtliga program man har lägger sig i hemmappen i en dold mapp. Kan vara bra att veta om det blir något strul med någon annan programvara.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ronax
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Japp... bytte namn på dolda mappen och nu kom det igång igen. Tackar för hjälpen.
I beredskapens tjänst - Ubuntu-se forumvännerna!
Ska i ärlighetens namn säga att jag faktiskt glömde bort att jag aktiverat att dölja filer och mappar i datorn....
I beredskapens tjänst - Ubuntu-se forumvännerna!
Ska i ärlighetens namn säga att jag faktiskt glömde bort att jag aktiverat att dölja filer och mappar i datorn....

Alla kataloger/filer som börjar med . döljs automagiskt, så det är ingen risk för demens än alltsåronax skrev:Ska i ärlighetens namn säga att jag faktiskt glömde bort att jag aktiverat att dölja filer och mappar i datorn....