intrepid ??? [LÖST]
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
intrepid ??? [LÖST]
gjorde en sökning på intrepid i det här forumet, hittade bara 48 träffar...
jag är nyfiken på om intrepid funkar, eller är det helt odugligt för nuvarande?
provade för några dagar sedan Debian Sid och det fungerade utmärkt!!!
Senast redigerad av 1 Rune.K, redigerad totalt 6 gånger.
Re: intrepid ???
kanske jag stavat fel till intreped...Rune.K skrev:gjorde en sökning på intrepid i det här forumet, hittade bara 48 träffar...

vad menar jag är om nästa version av Ubuntu (motsvarande Debian Sid) går att köra...
mvh rune
PS om jag inte minns fel så var det många många många trådar om Hardy Heron flera månader inann HH släpptes som stabil.
- TForsman
- Kontakt:
här är sektionen som handlar bara om Intrepid IbexRune.K skrev:gjorde en sökning på intrepid i det här forumet, hittade bara 48 träffar...
Jo Intrepid funkar utmärkt för den som har lite fingerfärdighet....Rune.K skrev:
vad menar jag är om nästa version av Ubuntu (motsvarande Debian Sid) går att köra...
Just nu det bästa jag kört...

Problemet jag har just nu är om jag ska köra Gnome, KDE4.1 eller LXDE.....

Har alla 3 miljöerna installerade och det bara tuffar på.
Sen buggar ju saker ur men klarar man Sid så klarar man lättare Intrepid.
Buggar nåt GUI ur så finns ju terminalen....

För min del var intrepid helt odugligt, beroende på att jag använder en gammal 40GB IDE-disk.pun skrev:Jo Intrepid funkar utmärkt för den som har lite fingerfärdighet....Rune.K skrev:
Just nu det bästa jag kört...![]()
Problemet jag har just nu är om jag ska köra Gnome, KDE4.1 eller LXDE.....![]()
Det lät som det hade kommet grus i hårddisken, läste sen att ubuntu-nissarna bytt ut drivrutinen för gamla hårddiskar.
Misstänker att det förekommer en del samarbete med hårdvarutillverkarna i bakgrunden a la' Microsoft.
Du skriver:
"
Jo Intrepid funkar utmärkt för den som har lite fingerfärdighet....
Just nu det bästa jag kört...

"
Vad har du då kört för OS?
Jag misstänker att intrepid är helt klart bäst!
Om man är väldigt intresserad av att snurra på den berömda "kuben".

mvh rune
Jo jag har väl hunnit testa några distar inkl Sid....Rune.K skrev:För min del var intrepid helt odugligt, beroende på att jag använder en gammal 40GB IDE-disk.pun skrev:Jo Intrepid funkar utmärkt för den som har lite fingerfärdighet....Rune.K skrev:
Problemet jag har just nu är om jag ska köra Gnome, KDE4.1 eller LXDE.....![]()
Det lät som det hade kommet grus i hårddisken, läste sen att ubuntu-nissarna bytt ut drivrutinen för gamla hårddiskar.
Misstänker att det förekommer en del samarbete med hårdvarutillverkarna i bakgrunden a la' Microsoft.
Du skriver:
"
Jo Intrepid funkar utmärkt för den som har lite fingerfärdighet....
"
Vad har du då kört för OS?
Jag misstänker att intrepid är helt klart bäst!
Om man är väldigt intresserad av att snurra på den berömda "kuben".
mvh rune

Snurrar på kuben gör jag aldrig för det sköter skärmsläckaren om
Byta arbetsyta gör jag däremot med scrollhjulet.
Sen är jag numera mer intresserad av att kolla "under the hood" och där finns det lite smått o gott med Intrepid.
Men... ev gäller ju detsamma som för Sid...
http://wooledge.org/~greg/sidfaq.html
Någor mjukare att landa bland Ubuntuister....

Tack för länken http://wooledge.org/~greg/sidfaq.html ! Ska läsa mer där vid tillfälle.pun skrev: Jo jag har väl hunnit testa några distar inkl Sid....![]()
Snurrar på kuben gör jag aldrig för det sköter skärmsläckaren om
Byta arbetsyta gör jag däremot med scrollhjulet.
Sen är jag numera mer intresserad av att kolla "under the hood" och där finns det lite smått o gott med Intrepid.
Men... ev gäller ju detsamma som för Sid...
http://wooledge.org/~greg/sidfaq.html
Någor mjukare att landa bland Ubuntuister....
Jag använder aldrig skärmsläckare... (istället blir skärmen svart) det är många många år sedan man behövde skärmsläckare

Jag byter oxå arbetsyta med scrollhjulet, välkommen i gänget!
För att återkomma till vilka OS och distar du använt, kan du väl vara hygglig o räkna upp dem.
mvh rune
Till pun!
du verkar till o veta allt.
förr i tiden kunde man byta arbetsyta genom att låta muspekaren ett vila antal sekunder antingen vid höger eller vänster sida på skärmen.
jag har googlat lite men hittar inget...
jag tar för givet att du vet!
mvh rune
förr i tiden kunde man byta arbetsyta genom att låta muspekaren ett vila antal sekunder antingen vid höger eller vänster sida på skärmen.
mvh rune
Njau... C-Fs wiki vet allt....
http://wiki.compiz-fusion.org/Plugins/Cube#Rotate
Viewportswichern aktiv.
Edge Flip Pointern aktiv.
Blint Googla är det sämsta man kan göra utan wiki som ett av sökorden (ofta) ....

Viewportswichern aktiv.
Blint Googla är det sämsta man kan göra utan wiki som ett av sökorden (ofta) ....

misstänker att du snurrar alltför mycket kuben...pun skrev:Njau... C-Fs wiki vet allt....![]()
Viewportswichern aktiv.
försök o svara på min fråga istället.
jag frågade!!!!!!
"
Till pun!
mvh rune
"
återigen mvh rune
Om du läste den bifogade länken skulle du se att han svarade på din fråga.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Rune.K, pun svarde på din fråga:
Som moderator vill jag också be alla att visas varandra respekt. Inga påhopp och gliringar, tack.The Rotate Cube plugin provides the ability to rotate the cube created by Desktop Cube. Without it, the Desktop Cube plugin is mostly useless. Most cube-related mouse and key bindings are provided by this plugin:
Rotate the cube horizontally
<Control><Alt>Left/Right
... with a window
<Shift><Control><Alt>Left/Right
Rotate the cube on all axes with the mouse ("freecube")
<Control><Alt>Button1
The cube can also be rotated by:
* Middle-clicking or scrolling the mouse wheel over an empty part of the desktop when the Viewport Switcher plugin is enabled.
* Dragging a window to the edge. This will flip to the face you a dragging to. You must enable Edge Flip Move before this will happen
* Moving your mouse to the edge. This will flip to the face you are moving your mouse towards. You must enable Edge Flip Pointer before this will happen
* Dragging and dropping an object to the edge. This will flip you to the face you are moving the object towards. You must enable Edge Flip DnD before this will happen.
* In all of these cases, Flip Timeout defines the amount of time you will need to drag your window to the edge before the cube flips. If you don't want to accidentally flip the cube, set this to a high value.
Till Hund!Hund skrev:Om du läste den bifogade länken skulle du se att han svarade på din fråga.
Du förutsätter att alla använder kuben.

min fråga var.
(ursäkta att jag glömde ett frågetecken)
och jag menar naturligtvis hur man byter arbetsyta i en normal dator och för en normal användare (utan kuben).
mvh rune
Jo om man kör Gnome så är det ju bara att lägga till en arbetsytebytare till panelen
om man tappat bort den.
Kör man KDE4.1 är det standard, likaså med LXDE
KDE 3.5 likaså standard.
om man tappat bort den.
KDE 3.5 likaså standard.
försöker igen...pun skrev:Jo om man kör Gnome så är det ju bara att lägga till en arbetsytebytare till panelen
om man tappat bort den.
KDE 3.5 likaså standard.
förr i tiden kunde man byta arbetsyta genom att låta muspekaren ett vila ett antal sekunder antingen vid höger eller vänster sida på SKÄRMEN.
vad jag undrar är var aktiverar man den funktionen i KDE 3.5?
naturligtvis har jag en arbetsytebytare i panelen...
mvh rune
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Har diskussionen med intrepid att göra? Eller är det OT?
Jo det jag känner till är att Compiz fixar det.... känner inte till något annat.Rune.K skrev:försöker igen...pun skrev:Jo om man kör Gnome så är det ju bara att lägga till en arbetsytebytare till panelen
om man tappat bort den.
KDE 3.5 likaså standard.
förr i tiden kunde man byta arbetsyta genom att låta muspekaren ett vila ett antal sekunder antingen vid höger eller vänster sida på SKÄRMEN.
mvh rune
Re: intrepid ??? [LÖST]
Tack för ett ärligt svar!pun skrev:Jo det jag känner till är att Compiz fixar det.... känner inte till något annat.Rune.K skrev:försöker igen...pun skrev:Jo om man kör Gnome så är det ju bara att lägga till en arbetsytebytare till panelen
om man tappat bort den.
KDE 3.5 likaså standard.
mvh rune
Jag försöker på ett annat forum där dom inte snurrar SÅ mycket på den berömda kuben.
mvh rune
Re: intrepid ??? [LÖST]
Yup.... http://forums.debian.net/Rune.K skrev:
Jag försöker på ett annat forum där dom inte snurrar SÅ mycket på den berömda kuben.
mvh rune