Max

Om "ja" vinner blir det aktuellt att diskutera och rösta om "hur" och vad det ska heta. Det borde naturligtvis ha klargjorts innan omröstningen började.Klurig skrev:För min del tycker jag så här. Hedersmedlem hörs på något vis förlegat och omodernt. Men att ha en omröstning om något som bara är en symbolisk titel. Den som har glädje av titeln är den som innehar den. Ett bevis på han/hon insatts för forumet. Därför bör vi inte ta bort titeln. Vi skall i stället få in förslag på ett nytt modernare namn. Sen har vi en omröstning.
Max
Vore som sagt bra om någon kunde redogøra før vad man fått denna utmærkelse før tidigare också, sjælv kænner jag inte till det så bra...vulfgar skrev:Diskussionen är OT.![]()
Det omröstningen gäller är om vi ska ha någon form av hedersmedlemskap eller förtjänsbetygelser öht.
Om svaret blir ja i omröstningen är det dags att diskuter hur dessa förtjänsbetygelser/hedersmedlemsskap ska utdelas, vad dom ska kallas osv.
http://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtop ... 22&t=23066upnorth skrev:Vore som sagt bra om någon kunde redogøra før vad man fått denna utmærkelse før tidigare också, sjælv kænner jag inte till det så bra...vulfgar skrev:Diskussionen är OT.![]()
Det omröstningen gäller är om vi ska ha någon form av hedersmedlemskap eller förtjänsbetygelser öht.
Om svaret blir ja i omröstningen är det dags att diskuter hur dessa förtjänsbetygelser/hedersmedlemsskap ska utdelas, vad dom ska kallas osv.
Hur många gånger måste jag posta den här länken egentligen?upnorth skrev:Vore som sagt bra om någon kunde redogøra før vad man fått denna utmærkelse før tidigare också, sjælv kænner jag inte till det så bra...vulfgar skrev:Diskussionen är OT.![]()
Inte nu længre. Vore ænnu bættre om någon kunde klistra in texten i førsta inlægget.Ozamosi - han var med och bildade svenska LoCot, administrerade forumet och var kontaktperson första tiden. Utan oza inget LoCo.
Broder Tuck - han är ubuntu, en vänlig och klok man som bidragit till att skapa trevlig stämning och gjutit olja på en väldig massa vågor. Är ett moraliskt stöd för många av oss. Var med och drog igång föreningen.
LJ - har varit forumadmin och portaladmin och är ordförande i föreningen. Han har gjort ett väldigt stort jobb med portalen, bla lagt upp drupal. Han var med och startade upp föreningen.
Daniel Nylander - hans översättningar och nordiska remix är en väldig tillgång för oss. Han har dessutom översatt en hel del moduler till portalen. Han har dessutom suttit i Företroenderådet.
Jag ser detta som helt ovesäntligt i sambandet.ycc skrev:Jag vet inte var, men någonstans har jag hört att de som modererade forum före DSK utsågs till hedersmedlemmar i samband med den förändring av forum som då skedde. Jag vet inte alls om detta stämmer men det är nog bra att känna fakta i denna fråga. Kanske någon med längre historiska kunskaper om forum än jag har kan bekräfta/dementera uppgifterna?
Broder Tuck skrev en komplett historia, som en gång fanns i portalen. Enastående jobb, tycker jag. Fast jag vet inte om den finns kvar.ycc skrev:Jag håller med om att det mesta som rör personer är oväsentligt i denna diskussion. Vi vet redan att det finns duktiga medlemmar. Omröstningen rör huruvida det skall finnas ett system för att belöna dessa på beskrivet sätt. Mitt inlägg var mera för att jag tror det är bra att känna fakta om det senare blir aktuellt med något slags system för hedersbetygelser/förtjänstutmärkelser.
Hær har du, men det hær var så mycket text så det klistrar jag inte in direkt:Little John skrev:Broder Tuck skrev en komplett historia, som en gång fanns i portalen. Enastående jobb, tycker jag. Fast jag vet inte om den finns kvar.ycc skrev:Jag håller med om att det mesta som rör personer är oväsentligt i denna diskussion. Vi vet redan att det finns duktiga medlemmar. Omröstningen rör huruvida det skall finnas ett system för att belöna dessa på beskrivet sätt. Mitt inlägg var mera för att jag tror det är bra att känna fakta om det senare blir aktuellt med något slags system för hedersbetygelser/förtjänstutmärkelser.
LJ
Och varför finns den inte på portalens huvudsida?upnorth skrev:Hær har du, men det hær var så mycket text så det klistrar jag inte in direkt:Little John skrev:Broder Tuck skrev en komplett historia, som en gång fanns i portalen. Enastående jobb, tycker jag. Fast jag vet inte om den finns kvar.ycc skrev:Jag håller med om att det mesta som rör personer är oväsentligt i denna diskussion. Vi vet redan att det finns duktiga medlemmar. Omröstningen rör huruvida det skall finnas ett system för att belöna dessa på beskrivet sätt. Mitt inlägg var mera för att jag tror det är bra att känna fakta om det senare blir aktuellt med något slags system för hedersbetygelser/förtjänstutmärkelser.
LJ
http://ubuntu-se.org/drupal/node/347
Visst ja. Vad bra. Missade den.Ulsak skrev:men det är den, under "Länkar"..
Haha, hela 50 som brydde sig så hårt att de ens röstade ^^Grön Göling skrev:Jahaja....är det inte ganska dags att plocka fram acetonet och ta bort det här klistret med?
Så förtvivlat intressant var ju ämnet uppenbarligen inte för den breda massan att jag tycker att det förtjänar att sitta uppklistrat "allom till varnagel" i evärdeliga tider.