problem med mp3-spelare
problem med mp3-spelare
Har använt ubuntu ett tag nu men har aldrig hanterat min mp3 spelare här, har haft XP på annan dator..
Nu till problemet.. Jag kan inte flytta ta bort eller ändra rättigheter på mp3 filerna inte ens med gksudo nautilus
Jag vill ha fullständiga rättigheter jämt på allt utan att stöta på sådana här problem,
// Tony
Nu till problemet.. Jag kan inte flytta ta bort eller ändra rättigheter på mp3 filerna inte ens med gksudo nautilus
Jag vill ha fullständiga rättigheter jämt på allt utan att stöta på sådana här problem,
// Tony
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: problem med mp3-spelare
Vad är det för spelare och hur monterar du den?
Jag har en sandisk sansa 6gb och kopplar in den i usb, vilket skapar genväg på skrivbordet.
Jag har alltid hanterat filer via fönster och mappar i windows alltså ctrl+c ctrl+v
men nu kan jag bara lyssna jag kan inte ändra eller ta bort. mkt störande..
Hoppas på många tips,,
Jag har alltid hanterat filer via fönster och mappar i windows alltså ctrl+c ctrl+v
men nu kan jag bara lyssna jag kan inte ändra eller ta bort. mkt störande..
Hoppas på många tips,,
- mcNisse
Du kan kolla på detta tipset: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 29#p209729. Det verkar vara en bra idé.
Annars så kan du posta resultatet av mount när du har spelaren inkopplad. Samt resultatet av ls -l /media. Så får vi se vad som kan göras åt monteringen.
Annars så kan du posta resultatet av mount när du har spelaren inkopplad. Samt resultatet av ls -l /media. Så får vi se vad som kan göras åt monteringen.
Resultatet:
/dev/sdb1 on /media/SANSA E270 type vfat (rw,nosuid,nodev,uhelper=hal,shortname=mixed,uid=1000,utf8,umask=077,flush)
drwx------ 10 laptop root 4096 1970-01-01 01:00 SANSA E270
/dev/sdb1 on /media/SANSA E270 type vfat (rw,nosuid,nodev,uhelper=hal,shortname=mixed,uid=1000,utf8,umask=077,flush)
drwx------ 10 laptop root 4096 1970-01-01 01:00 SANSA E270
- mcNisse
Det ser bra ut. Om du är inloggad som användaren laptop ska du kunna skriva till spelaren.
Jo det funkar nog men minnet är nästan fullt så jag behöver ta bort några mappar innan jag kan lägga in
och ta bort fungerar inte
och ta bort fungerar inte
- mcNisse
Markera filerna som du vill ta bart och tryck shift-delete. Det ska fungera.
Observera att om du använder fönster för att ta bort mappar/filer så kommer dessa att hamna i en papperskorg i mp3-spelaren. Denna papperskorg tar naturligtvis upp en massa minne men är dold. Ta Ctrl+H (eller gå via menyn Visa => Visa dolda filer) så ser du papperskorgen - markera och ta bort för att frigöra minne.
mcNisse skrev:Markera filerna som du vill ta bart och tryck shift-delete. Det ska fungera.
Inte ens detta funkar .. -jag har kollat runt lite på nätet men har inte hittat någon bra information
Nån annan som har någon idé??
Formatera spelaren?moondust skrev:mcNisse skrev:Markera filerna som du vill ta bart och tryck shift-delete. Det ska fungera.
Inte ens detta funkar .. -jag har kollat runt lite på nätet men har inte hittat någon bra information
Nån annan som har någon idé??
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?