dator
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- utforskarn
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
dator
Jag ska snickra ihop en ny dator... jag spelar inga spel men däremot kollar jag mycke på film,,lyssnar på musik,,surfar,,vad ska man tänka på? (förutom en massa ram-minne & stora disk).. visst är de så att vissa märken på hårdvara är mer lämpliga för ubuntu?? ska man ens köra ubuntu på den datorn???.. finns de någon bättre linux dist??
Re: dator
Det var inga direkta krav.. Allt fungerar bra för dom kraven i princip.
Visa kretsar fungerar bättre än andra. Idag brukar väl det mesta fungera bra. Själv föredrar jag Abit eller Gigabyte moderkort, Corsair minnen, Seagate hårddiskar, Zalman eller Corsair nätagg, Chieftec eller Lian-Li chassin, AMD processorer och NVIDIA grafikkort.
Ubuntu är väldigt grymt, men alla distar passar inte alla. Men om du inte vet vilken som är bäst för dig är jag rätt säker på att Ubuntu är mest lämpad för dig.
Visa kretsar fungerar bättre än andra. Idag brukar väl det mesta fungera bra. Själv föredrar jag Abit eller Gigabyte moderkort, Corsair minnen, Seagate hårddiskar, Zalman eller Corsair nätagg, Chieftec eller Lian-Li chassin, AMD processorer och NVIDIA grafikkort.
Ubuntu är väldigt grymt, men alla distar passar inte alla. Men om du inte vet vilken som är bäst för dig är jag rätt säker på att Ubuntu är mest lämpad för dig.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!