Hej
Jag försöker få min skrivare Samsung ML-1710P att fungera med Ubuntu. Jag går in under System->Administration->Utskrift, Lägg till Skrivare, Lokal skrivare, letar rätt på Samsung ml-1710 och allt verkar vara frid och fröjd. Bortsett från att inget händer när jag försöker skriva ut något. Skrivaren finns listad bland de installerade skrivarna men är död.
Hårdvaran fungerar, skrivaren skriver ut under Win XP.
Har laddat hem drivrutiner från Samsung, men har (1) ingen aning om var jag ska packa upp dem, och (2) vet inte var i drivrutinens filträd jag ska hitta rätt PDD-fil (eller vad det nu var för suffix på skrivardrivrutinerna)
Tack på förhand.
Installera Samsung ml-1710p
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det är möjligen inte så att du har en AMD64-dator?
Det verkar vara problem där, kolla här.
Det verkar vara problem där, kolla här.
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
- John Gilmore
tenoor:
Har du testat att välja ML-1510? Jag har en ML-1610 och använder 1510:s drivrutiner. Det fungerar suveränt.
Har du testat att välja ML-1510? Jag har en ML-1610 och använder 1510:s drivrutiner. Det fungerar suveränt.

HenrikAN:
Vad jag vet har jag ingen 64-bits processor. Win XP säger AMD Athlon XP 2500+ 1.82 GHz.
voidoom:
Det fungerade inte med att köra med ML-1510:s eller ML1410:s drivrutiner.
Har ni fler ide'er är jag tacksam
Vad jag vet har jag ingen 64-bits processor. Win XP säger AMD Athlon XP 2500+ 1.82 GHz.
voidoom:
Det fungerade inte med att köra med ML-1510:s eller ML1410:s drivrutiner.
Har ni fler ide'er är jag tacksam
Skrivaren är inkopplad i skrivarporten. Guiden hittar själv drivrutinerna. Jag har som sagt laddat hem något som samsung kallar för "Generic Linux Drivers" eller något åt det hållet, men jag har ingen aning om vad jag ska göra med dem. När jag laddade hem dem så verkar det som om jag fick en CD-image med drivrutener. Den uppsippade och upptarade filen är en mapp med namnet cdroot och ingenstans i katalogstrukturen hittar jag en fil med rätt ändelse som skrivarinstallationsguiden känner igen som en skrivardrivrutin.
Hej Håkan
Tack för tipset. Tyvärr så fungerar det fortfarande inte. Jag får följande fel när jag försöker installer drivrutinen
error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Jag har provat att installera libgtk1.2-common men det hjälpte inte. Har du någon ide' om vad jag behöver ladda hem mer, eller om det går att köra skrivarinstallationen i textläge?
Tack för tipset. Tyvärr så fungerar det fortfarande inte. Jag får följande fel när jag försöker installer drivrutinen
error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory
Jag har provat att installera libgtk1.2-common men det hjälpte inte. Har du någon ide' om vad jag behöver ladda hem mer, eller om det går att köra skrivarinstallationen i textläge?