Oh! du är tillbaka Sid, välkommen!!!Sid skrev:Jag tycker att Debian testing är stabilare än Ubuntus stabila version. Jag tycker också att det är mer lämpat för att konfigurera som man själv vill.Rune.K skrev:Jag undrar egentligen mer över för/nackdelar mellan Ubuntu och Debian Lenny(a.k.a debian testing).
Och nu menar jag inte sudo-kommandot, eller att snurra på den berömda kuben...
Naturligtvis vet jag att Ubuntu kommer med en ny version var 6:e månad, men jag antar att Debian Lenny uppdateras betydligt oftare...
om jag inte minns fel så har jag varit otrevlig mot dej, kanske du förlåter mej...
jag har snurrat runt lite med att testa olika distributioner bl. a ubuntu intrepid.
intrepid åkte ut fortare än kvickt pga att det lät som att jag hade grus i hårddisken plus att X inte funkade...
(jag har en gammal 40 GB för tillfället, min nya 250 GB dog för ett tag sedan)
efter att läst lite så har ubuntu intrepid bytt drivrutin för IDE-diskar( det borde varnas för det, på det här forumet!)
kollade lite med kubuntu HH, men ubuntufolket har lagt på alltför många egna inställningar i KDE.
jag har fastnat för kde, ett litet exempel är "enkelklick" (finns även i gnome).
har man en gång vant sej vid enkelklick så finns det inget annat...
nu har jag winxp, slackware 12.1(den använder jag mest) och debian sid(kde-versionen)
debian sid gillar jag, allting funkar out of the box, kpackage är betydligt snabbare än adept i kubuntu.
slackware är ju lite bökigt när man ska installera nya program...
mvh rune