Det här är första gången jag installerar Ubuntu, så jag är osäker på om det bara tar hiskligt lång tid för partioneringsprocessen eller om jag gjort något fel. Jag har bara en hårddisk, och jag har Windows Vista installerat på den. Jag bootade från CD, och när man kom till valet hur man skulle göra med partionerna, valde jag det första alternativet. Nu står det:
Var god vänta...
(0%)
Ändrar storleken på partionen...
och så har det stått i mer än 1 timme :S Ska det ta såhär lång tid, eller kan det vara något fel?
Tacksam för svar.
M.V.H Tobias
Partionering, Fast vid 0%
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Partionering, Fast vid 0%
Jag antar att det första alternativet innebar att du skulle ha Windows kvar? Vad som händer då är att verktyget som partitionerar ska krympa Windowsdelen av disken. Det kanske kan ta lång tid.
Såg du till att defragmentera hårddisken innan du startade med Ubuntu-skivan? Det kan tänkas att det ligger filer strödda på hårddisken som hindrar partitioneringen. Men jag vet inte riktigt hur det kan vara i sådana här fall.
Såg du till att defragmentera hårddisken innan du startade med Ubuntu-skivan? Det kan tänkas att det ligger filer strödda på hårddisken som hindrar partitioneringen. Men jag vet inte riktigt hur det kan vara i sådana här fall.