Fungerar Wine bra i Ubuntu
Fungerar Wine bra i Ubuntu
Vill bara veta om det är något att satsa på. Har inga erfarenheter alls om detta program.
Re: Fungerar Wine bra i Ubuntu
Det fungerar väldigt bra. Däremot är det ju en annan femma med program och spel. Men i regle brukar de flesta saker fungera bra. Du kan söka på deras hemsida om betyg etc.
Vilket/vilka program/spel tänkte du på?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag ville bara testa för att kanske köra ACDsee 7.0, PMMail 2000. Spel är jag inte intresserad av.Hund skrev:Det fungerar väldigt bra. Däremot är det ju en annan femma med program och spel. Men i regle brukar de flesta saker fungera bra. Du kan söka på deras hemsida om betyg etc.
PMMail 2000 fanns det ingen recention på. Gällande ACDSee 7.x var det också ganska ont om omdömmen, senaste var från 2006 och den fick inte bra betyg.
Men jag ska prova att installera ACDSee 7 så får vi se hur bra det fungerar.
Jag återkommer om en stund!
Edit: Samma sak nu med, installaionen gick bra men programmet går inte att starta.
Vad är det för funktioner du är ute efter i och med ACDSee?
Men jag ska prova att installera ACDSee 7 så får vi se hur bra det fungerar.

Edit: Samma sak nu med, installaionen gick bra men programmet går inte att starta.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Är man sån nybörjare som jag är på Ubuntu så vet man inte ens om det finns ett bra bildhanteringsprogram som standard. Själv anser jag ACDSee är ett ypperligt program för visning och lite annat. Varför köra photoshop som tar 3:kvart att öppna när ACDSee bara tar några milisekunder att öppna en bildfil?Hund skrev:PMMail 2000 fanns det ingen recention på. Gällande ACDSee 7.x var det också ganska ont om omdömmen, senaste var från 2006 och den fick inte bra betyg.
Men jag ska prova att installera ACDSee 7 så får vi se hur bra det fungerar.Jag återkommer om en stund!
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Välkommen till forumet quinnie
Du har vid en installation i stort sett allt du behöver inom bildredigering. För ren redigering så har du gimp som är en motsvarighet till photoshop. Det finns även enklare program installerade som grund som tillåter dig att enkelt titta på bilder och rotera dem mm.
Det finns dock en myriad med olika bildvisningsprogram som har olika extrafunktioner inbyggda. De flesta borde finnas i förråden, så om du öppnar Program > Lägg till/ ta bort borde du finna en kategori vid namn grafik eller något liknande. Kolla runt på lite program där och se om du kan hittar ett som passar din smak bättre.
Vill du sedan leta efter mer program så kan du kolla in denna roliga sida http://www.gnomefiles.com/ där du hittar massvis med program. Dock kanske inte alla finns i pakethanteraren, men då får du fråga oss så får vi se om vi kan hjälpa dig.

Du har vid en installation i stort sett allt du behöver inom bildredigering. För ren redigering så har du gimp som är en motsvarighet till photoshop. Det finns även enklare program installerade som grund som tillåter dig att enkelt titta på bilder och rotera dem mm.
Det finns dock en myriad med olika bildvisningsprogram som har olika extrafunktioner inbyggda. De flesta borde finnas i förråden, så om du öppnar Program > Lägg till/ ta bort borde du finna en kategori vid namn grafik eller något liknande. Kolla runt på lite program där och se om du kan hittar ett som passar din smak bättre.
Vill du sedan leta efter mer program så kan du kolla in denna roliga sida http://www.gnomefiles.com/ där du hittar massvis med program. Dock kanske inte alla finns i pakethanteraren, men då får du fråga oss så får vi se om vi kan hjälpa dig.