F-Spot går ner

Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

F-Spot går ner

Inlägg av brattham »

Hej!

Fotohanteraren F-Spot avslutas tvärt varje gång jag försöker visa bilder som ett bildspel - vad kan detta bero på? (Att visa bilder som bildspel funkar ju dock förträffligt t ex med Fotovisaren.)

/Mvh Per B
Användarvisningsbild
axel112

Re: F-Spot går ner

Inlägg av axel112 »

Prova att starta programmet från terminalen, så kan man eventuellt få lite ledtrådar där.

Terminalen hittar du under "program" - "tillbehör".

Skriv sedan

Kod: Markera allt

f-spot
När sedan programmet hänger sig, titta i terminalen där du startade f-spot från, och se om du kan få lite idéer från de meddelande f-spot spottar fram. ;D
Användarvisningsbild
brattham
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av brattham »

Hej!

Jag tackar för det tipset!

Jag försökte kolla om det fanns något av värde som jag kunde tolka, men tycker det var svårt att finna något. Speciellt eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle leta efter och vad det borde stått om allt fungerat.

Vet ej hur jag ska komma vidare. Fler tips är naturligtvis välkomna!

/Mvh Per B
Användarvisningsbild
axel112

Inlägg av axel112 »

brattham skrev:Hej!

Jag tackar för det tipset!

Jag försökte kolla om det fanns något av värde som jag kunde tolka, men tycker det var svårt att finna något. Speciellt eftersom jag inte riktigt visste vad jag skulle leta efter och vad det borde stått om allt fungerat.

Vet ej hur jag ska komma vidare. Fler tips är naturligtvis välkomna!

/Mvh Per B
Gör så att du klistrar in de meddelanden som du får i termninalen efter det att F-spot hängt sig, så kan vi titta på dessa.

Ett tips är också att du kan prova om det kanske är skrivbordseffekterna som sätter lite käppar i hjulet.

Gå till "system" "inställningar" "utseende" och klicka på fliken som handhar skrivbordseffekterna. Bocka i att du inte ska ha några. Starta sedan f-spot och se om det hjälpte.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"