VirtualBox-OSE Funkar ej?

minime
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

VirtualBox-OSE Funkar ej?

Inlägg av minime »

:-[ Hej
Jag undrar varför jag inte kan få min virtuella maskin att fungera???
Jag har Ubuntu 8.04 /LInux X86 och har installerad linux virtuella maskin,men får inte till det
att fungera ???Det kommer hela tide upp att man ska installera driver och kernel module...
Jag har gjort en massa varianter med sudo och annars ...men INGET tyck fungera att kunna
installera vista....konstigt jag får inget att fungera...Kan ni,någon där ute som vet
hjälpa mig lite med råd till att få denna virtuella maskin att fungera steg för steg....TACK
MVH:minime
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: VirtualBox-OSE Funkar ej?

Inlägg av Lars »

Om man installerar virtualbox-ose via det vanliga paketsystemet så ska alla nödvändiga moduler installerar automatiskt. Hur installerade du?
Användarvisningsbild
Daniel Nylander
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av Daniel Nylander »

minime

Inlägg av minime »

jag installerade den via ubuntu 8.04 jag hade redan installerad i min nya dator..Men det kommer upp hela tiden att det fattas kernel installationer samt driver installation???MVH
minime

Inlägg av minime »

::) Hej och tack för alla svar men tyvärr får jag fortfarande FEL meddelandet upp...Jag vet inte hur man skriver sig som groupmedlem av virtualbox???
Boxen är inte användbar med mig som aktuell användare??Men var och hur blir man det??att få tillstånd skriva /dev/vboxdry att välja in alla användare av denna virtualboxgrupp.......Snälla hur gör man det i UBUNTU 8.04 HARDY???MVH....tack
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av maths57 »

Det konto du är inne på, har inte det administrativa rättigheter? Om du går till System - Administration - Användare och grupp, finns det inte en knapp som heter "Lås upp"?
minime

Inlägg av minime »

Hejsan tackar för det men något blev fel och jag var tvungen att byta lösenord.....och kan ej nu logga in eller sluta normalt på min UBUNTU...uschhh...jag e såååå dålig på sånt här......Men jag fick iaf....VB att fungera och det visade sig att det var fel på vista jag skulle installera......tyväär det med knas på.....mvh
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"