Test av Feisty Fawn

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Okänd

Test av Feisty Fawn

Inlägg av Okänd »

Arsgeek har testat Feisty Fawn

http://www.arsgeek.com/?p=779

Verkar klokt att köra på en virtuell burk....;)

Hursomhelst intressant.

:)
dysfunctional

Test av Feisty Fawn

Inlägg av dysfunctional »

[quote="Håkan"]Intressant läsning men den sa inte mycket om systemet i övrigt, tex hur stabilt det verkade vara eller vilket ögongodis som var aktiverat.

//Håkan[/quote]
Är väl bara att testa själv å ta reda på det :)
http://cdimage.ubuntu.com/releases/feisty/herd-1/
ubuntu user #10385.
Okänd

Test av Feisty Fawn

Inlägg av Okänd »

[quote="dysfunctional"]Är väl bara att testa själv å ta reda på det :)[/quote]
Hmm...:cool:

Nu har jag inte testat VMware playern i Ubuntu däremot massor i "Windoze".....

Funkar den bra i Ubuntu ?

;)
dysfunctional

Test av Feisty Fawn

Inlägg av dysfunctional »

[quote="plun"][quote="dysfunctional"]Är väl bara att testa själv å ta reda på det :)[/quote]
Hmm...:cool:

Nu har jag inte testat VMware playern i Ubuntu däremot massor i "Windoze".....

Funkar den bra i Ubuntu ?

;)[/quote]
Vet inte, har aldrig testat. Jag ska testa feisty på en gammal laptop jag har liggandes :).

Är det inte märkligt att test releasen redan är "ute", när den slutgiltiga versionen
inte släpps förrens i april 07?? Bra att dom är ute i god tid iofs. Men edgy kom ju nyss :).
ubuntu user #10385.
Okänd

Test av Feisty Fawn

Inlägg av Okänd »

Kul. Det ska tankas ned och testas i Vmware omedelbums. :D
Användarvisningsbild
PsySine

Test av Feisty Fawn

Inlägg av PsySine »

[quote="dysfunctional"]Är det inte märkligt att test releasen redan är "ute", när den slutgiltiga versionen
inte släpps förrens i april 07?? Bra att dom är ute i god tid iofs. Men edgy kom ju nyss :).[/quote]
Det är inte särskilt konstigt. Man börjar jobba på nästa utgåva så fort en utgåva är ute, och den som det jobbas på är hela tiden tillgänglig för vem som helst. Sedan körs den som det arbetas på ut som isofiler så att användare och utvecklare kan se hur långt arbetet har kommit utan att behöva uppgradera från den stabila utgåvan (om de uppgraderar från den stabila utgåvan kan de inte se hur installationen har förändrats heller). Sedan kan de som har installerat den instabila utgåvan rapportera in fel, så att utvecklarna får feedback i ett tidigt skede.

mvh Janne
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"