Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kan man installera den i ubuntu?
Har tyvärr ingen aning, förhoppningsvis så är det nån som kollar om det finns nåt paket för ubuntu efter har läst det här.
pun kanske?
Monsoon kommer använda samma bibliotek som Banshee, det betyder att dem programmen kommer att jobba ihop som inga andra program kommer att kunna göra. (har ingen vettig info om det, men det är på gång)
Vad har klienten för funktioner? Jag gillar inte Transmission för att den har så få funktioner och få möjligheter att ändra inställningar på saker. Om Monsoon har fler funktioner och inställningar så kan det vara en klient för mig. :]
Den var ju snygg och så, men det fanns knappt nån info på deras sida, det kanske kommer senare. Kan man inte göra på samma sätt som för Debian om man vill installera i Ubuntu? http://www.monsoon-project.org/jaws/ind ... e/Download
Tack för tipset!
EDIT: Just nu använder jag Deluge, som har många inställningar och som också är riktigt snygg, GTK alltså. Om du inte har provat så kan du läsa mer här: http://deluge-torrent.org/about.php
Som du kan se så har Deluge massvis av funktioner, vilket jag gillar:
WebUI - övervaka dina torrenter genom webbläsare, från vilken dator som helst.
RSS - ladda ner torrenter automatiskt via RSS
Blocklist importer - ett plugin som laddar valda blocklists när klienten startar
mm
Någon som kan bekräfta om Monsoon har samma svagheter som Deluge.
Deluge gör en kontroll av befintliga torrents vid start i tid och otid. Har man många torrents så tar det en evig tid att gå igenom.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
ZX Spectrum skrev:Någon som kan bekräfta om Monsoon har samma svagheter som Deluge.
Deluge gör en kontroll av befintliga torrents vid start i tid och otid. Har man många torrents så tar det en evig tid att gå igenom.
ZX Spectrum skrev:Någon som kan bekräfta om Monsoon har samma svagheter som Deluge.
Har dom inte löst det ännu?
I vissa uppdateringar lyckas dom åtgärda detta men efter ytterligare en uppdatering återkommer problemet.
Förstår inte varför dom aldrig lyckas. Nu har jag dock inte kört Deluge på några månader så det har kanske löst sig?
Kör med Ktorrent men är inte förtjust i att den är så tungrodd. Vill ha lite smidigare torrentklient.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
ZX Spectrum skrev:
Nej, tror inte det. Dem kör igång som dem ska direkt och håller inte på att köra nån kontroll vid start.....
Verkar inte riktigt som att de finns så mycket info om Monsoon än, jag avvaktar lite. Känner mig just nu ganska nöjd med kombinationen rtorrent + Deluge. Men som sagt, tack för tipset. Ska hålla koll på programmet!
Har dom inte löst det ännu?
I vissa uppdateringar lyckas dom åtgärda detta men efter ytterligare en uppdatering återkommer problemet.
Förstår inte varför dom aldrig lyckas. Nu har jag dock inte kört Deluge på några månader så det har kanske löst sig?
Kör med Ktorrent men är inte förtjust i att den är så tungrodd. Vill ha lite smidigare torrentklient.
Hade precis samma problem. Testa rtorrent. Du kommer inte att ångra dig.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
zero gravity skrev:Ganska stora beroenden bla mono, så blir nog att avvakta tills vidare.
Skämtar du nu eller?
Nej definitivt inte, speciellt då det rör sig om några få MB jämfört med lite över 100 i installerade beroenden.
Har man t.ex gnome förinstallerat så spelar dessa beroenden inte så stor roll. Men kör man t.ex. openbox och värderar program utifrån hur lättviktiga och slimmade de är så spelar de rätt stor roll.
zero gravity skrev:Ganska stora beroenden bla mono, så blir nog att avvakta tills vidare.
Skämtar du nu eller?
Nej definitivt inte, speciellt då det rör sig om några få MB jämfört med lite över 100 i installerade beroenden.
Har man t.ex gnome förinstallerat så spelar dessa beroenden inte så stor roll. Men kör man t.ex. openbox och värderar program utifrån hur lättviktiga och slimmade de är så spelar de rätt stor roll.
Sorry, tyckte det var rtorrent du påpekade.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?