Kontaktpersonernas uppgift i LoCot ?

Synpunkter, projekt och allt annat som har med Ubuntu Sverige att göra.
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Kontaktpersonernas uppgift i LoCot ?

Inlägg av maths57 »

@LJ & pun
Bli gärna mer konkret om vilken typ av påverkan kontaktpersonerna ska utöva. Det är ju en av de centrala punkterna här, tycker jag. Glöm alltså inte att det handlar inte om någon chef på jobbet.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

pun skrev:
CryingFreeman skrev:
Jag tycker att alla bör se entimmas-filmen How open source projects survive poisonous people för att förstå vad jag menar.
Jo och om man förstår filmen så kommer då giftet från ett visst håll, det finns en grupp som vägrar kompromissa om någonting och tror att allting går att fixa just nu ...

Ja, eller så kommer giftet även från dig. Fast det skulle du aldrig inse. Det är som bekant lättare att se stickan i någon annans ögon än bjälken i sitt eget.

Tycker du att dina ändlösa RMS-postningar leder LoCo:t framåt menar du?

Inkl att funkar inte något så kör man "Singing in the rain". Extrema FSF medlemmar som tycker om Boycott Novell är standardtypen för giftspridning.

Kort om vad som brustit.... jo jag kan stapla saker som inte är Ubuntu.

Det mest draperande exemplet på detta bekräftades av dig själv att Bollplanket används
aktivt för att skapa funktioner isf normal ekosystem hantering där man rent logiskt skapar
förändringar genom rationella argument.
Som sagt fördes diskussionen öppet först, men det var inte så många som var intresserade. De som var intresserade var positiva. Detta var som sagt två månader sedan och du hade gott om tid för att invända mot det då. När du kommer i efterhand så framstår du mest som en gnällmops. När det sedan kom till implementationsfasen, om vem som skulle göra det, lade jag det av någon anledning i Bollplanket. Det var ett misstag som återigen ingen i Ledningen/Administrationen kan lastas för. Det var mitt initiativ, som jag redan förklarat för dig.

Och ordet du söker är förmodligen frapperande. Svept in något i något annat, exempelvis tyg, har jag inte gjort.

Troligen är det bättre att Ubuntu SVerige fråntas den officiella LoCo stämpeln tills man klarat ut det här.

Man kan sedan ansöka på nytt och få ett kvitto på att man ligger rätt.
Jag börjar se samma tendenser hos dig nu som när du drog igång ditt korståg mot den förra administrationen. Skillnaden är att den här gången har du inte samma auktoritära ledarstil att stångas emot och det mesta slår tillbaka mot dig själv.

Men, återigen, om du bemöter mina 15 punkter som jag lade fram och förklarar vari administrationen och kontaktpersonerna/ledarna brustit gällande Leadership CoC så är du tillbaka på banan igen. Är det som du säger, att du kan stapla saker som inte är Ubuntu så är det väl inga problem?
plun
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av plun »

Tjau... tyvärr blev jag bannad så jag kan inte svara.

Försöker få reda på varför.

För övrigt så har du fel.

Läs på hur UBUNTU funkar och UBUNTUS LoCos... inkl RMS synen och olika prioriteingar.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

plun skrev:Tjau... tyvärr blev jag bannad så jag kan inte svara.
Det där var väl ändå lite av en självmotsägelse? :) Jag läser ju ett av dina svar nu.
Läs på hur UBUNTU funkar och UBUNTUS LoCos... inkl RMS synen och olika prioriteingar.
Jag har läst om hur Ubuntu funkar och hur Ubuntus LoCos funkar, men jag får ändå inte ihop det med hälften av det som du hävdar.

Men jag ska läsa igen, så återkommer jag.
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

Nu gäller frågan våra kontaktpersoner, deras funktioner och uppgifter. Tillbaka till det ämnet. Eller kan vi låsa den här tråden och anse debatten avslutad för tillfället?
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

pun skrev: Är du Ubuntu eller Arch användare ?

Skulle du kunna signa Ubuntero ?

https://help.launchpad.net/BecomingAnUbuntero

Dags för syn...!
Än än gång kommer du med något som inte har någon relevans. Jag använder själv Arch medans min sambo kör Ubuntu. Oavsett vilket så anser jag att det är viktigare för en Ubuntuist att denne har rätt anda och hjälper till. Att utesluta folk pga att de använder andra distros är inte Ubuntu, och jag är djupt besviken att du som förr bidrog något enormt till detta Loco har gått och fått den åsikten.

Till Kivie: Jag tror de blivit något fel med min titel, har själv inte brytt mig så mkt om det bara :)

Till LJ och maths57: Nu börjar det likna en riktig disskussion och jag håller med bådas argument. Jag funderar på om vi skulle kunna lösa den brist på organisering som jag tror LJ känner av, genom att vi sätter oss ner och börjar disskutera riktlinjer och arbetsmål för locot. Självklart med Urban och Bossieman i spetsen. Detta bör leda till närmre samarbete mellan alla och en tydligare struktur i helhet.
Användarvisningsbild
maths57

Inlägg av maths57 »

zero gravity skrev:Till LJ och maths57: Nu börjar det likna en riktig disskussion och jag håller med bådas argument. Jag funderar på om vi skulle kunna lösa den brist på organisering som jag tror LJ känner av, genom att vi sätter oss ner och börjar disskutera riktlinjer och arbetsmål för locot. Självklart med Urban och Bossieman i spetsen. Detta bör leda till närmre samarbete mellan alla och en tydligare struktur i helhet.
Bra, zero, en ny infallvinkel. :) Att diskutera mål och riktlinjer är bra för då tvingas man undersöka varför vi är här och hur vi kan behöva organisera oss. Men det är en annan och vidare tråd!
Användarvisningsbild
CryingFreeman

zero gravity skrev: Nu börjar det likna en riktig disskussion och jag håller med bådas argument. Jag funderar på om vi skulle kunna lösa den brist på organisering som jag tror LJ känner av, genom att vi sätter oss ner och börjar disskutera riktlinjer och arbetsmål för locot. Självklart med Urban och Bossieman i spetsen. Detta bör leda till närmre samarbete mellan alla och en tydligare struktur i helhet.
Jag upplever också viss brist i organiseringen, eller snarare viss avsaknad av visioner och driv. :) Nu pratar jag inte femårsplaner här, men ett övergripande mål som alla kan jobba mot och för är inte så dumt. Det känns som att det har kommit bort i allt annat som försiggår.

Hur ska vi bli bättre? Vad ska vi uppnå? Hur tar vi tillvara allt engagemang och gör det enkelt och roligt att hjälpa till? Hur slipper vi allt dubbelarbete? osv. Men som sagt, det är en annan diskussion.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Den här tråden är bortom all räddning...

Tror att vissa av huvudfrågorna har fått några svar iallafall. Skulle det fortfarande vara något oklart, så säg till, men nu låser jag den här.
Skulle någon vilja bryta ut någon inlägg, så bara anmäl det.

Men nu så är det bra OT och skräp...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Låst

Återgå till "Ubuntu Sverige"