Admins och mods! Var finns ni?
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Admins och mods! Var finns ni?
En gång i tiden, när jag var ensam administrator här, hade jag den lysande tanken att det vore en bra idé att sätta in flera administratorer för att kunna överbrygga sommarhålet. Men det där funkar inte. Alla är tydligen på semester samtidigt.
Jag tycker när man tackar JA för en uppdrag härinne, borde man veta konsekvenserna av det. Nämligen att detta innebär ansvar. Mycket ansvar.
Ni som är admins borde har avtalat tider och allt. Men som vanligt funkar det inte.
Om jag dessutom hör en admin säga att " jag bryr mig inte om debatt-tavlor och därför kolla jag inte där" blir jag mörkrädd.
Det kan inte vara sant!!
Vad gör ni här egentligen?
EDIT: Undantag: Jag glömde huvudmoderatorn Hund, som försöker, nästan dygnet runt, att få grepp om allting. Jag har aldrig sett en bättre moderator, och det måste jag verkligen säga.
Jag tycker när man tackar JA för en uppdrag härinne, borde man veta konsekvenserna av det. Nämligen att detta innebär ansvar. Mycket ansvar.
Ni som är admins borde har avtalat tider och allt. Men som vanligt funkar det inte.
Om jag dessutom hör en admin säga att " jag bryr mig inte om debatt-tavlor och därför kolla jag inte där" blir jag mörkrädd.
Det kan inte vara sant!!
Vad gör ni här egentligen?
EDIT: Undantag: Jag glömde huvudmoderatorn Hund, som försöker, nästan dygnet runt, att få grepp om allting. Jag har aldrig sett en bättre moderator, och det måste jag verkligen säga.
Re: Admins och mods! Var finns ni?
Jag tycker alla gör ett mycket bra arbete inte bara hund. Tack för att ni ställer upp för Ubuntu Sverige. Hoppas att ni hinner få lite välförtjänt vila och fritid. Alla ställer upp frivilligt tänk på de innan ni kritiserar.
Max

Max

Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/
Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Som du kanske inte har märkt, kritiserar jag inte deras arbetet utan deras frånvaro.Klurig skrev:Jag tycker alla gör ett mycket bra arbete inte bara hund. Tack för att ni ställer upp för Ubuntu Sverige. Hoppas att ni hinner få lite välförtjänt vila och fritid. Alla ställer upp frivilligt tänk på de innan ni kritiserar.
Max
LJ
Vilken frånvaro ?Little John skrev:Som du kanske inte har märkt, kritiserar jag inte deras arbetet utan deras frånvaro.Klurig skrev:Jag tycker alla gör ett mycket bra arbete inte bara hund. Tack för att ni ställer upp för Ubuntu Sverige. Hoppas att ni hinner få lite välförtjänt vila och fritid. Alla ställer upp frivilligt tänk på de innan ni kritiserar.
Max
LJ

Kontakt:
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Om du inte ser det då kan det inte hjälpas.Klurig skrev:Vilken frånvaro ?Little John skrev:Som du kanske inte har märkt, kritiserar jag inte deras arbetet utan deras frånvaro.Klurig skrev:Jag tycker alla gör ett mycket bra arbete inte bara hund. Tack för att ni ställer upp för Ubuntu Sverige. Hoppas att ni hinner få lite välförtjänt vila och fritid. Alla ställer upp frivilligt tänk på de innan ni kritiserar.
Max
LJ
Håll dig till ämnet bara.
LJ
Jag tror det där om debatt-tavlan kom från mig. 
Men debatt är debatt, ger man sig in i leken, får man leken tåla. Men självklart så tar jag bort personangrepp och liknande om det skulle förekomma.
Har vart inne flera gånger om dagen de senaste dagarna, och tagit hand om de rapporter som kommit in, dock så har hunden sopat banan med oss andra för närvarande.
Just nu så har vi dock inga "kris-rapporter" att ta hand om, och kikar man i "Bortmodererade inlägg" så verkar det inte som att det tagit allt för lång tid innan någon har tagit bort det som inte hör hemma i trådarna.
Dock så är ju semestern alltid lite problematisk då vissa "tyvärr" har för mycket tid med forumet, medans vi admins och mods har mindre...
Men hur som hellst så tycker jag att det flyter på rätt bra för närvarande. Men tänk på att fasten vi är här ganska ofta och läser ganska mycket så hinner vi inte läsa allt.
Anmäl inlägg när det gått för långt någonstans... Då dröjer det förhoppningsvis inte allt för länge innan någon är inloggad och tar en titt.

Men debatt är debatt, ger man sig in i leken, får man leken tåla. Men självklart så tar jag bort personangrepp och liknande om det skulle förekomma.
Har vart inne flera gånger om dagen de senaste dagarna, och tagit hand om de rapporter som kommit in, dock så har hunden sopat banan med oss andra för närvarande.

Just nu så har vi dock inga "kris-rapporter" att ta hand om, och kikar man i "Bortmodererade inlägg" så verkar det inte som att det tagit allt för lång tid innan någon har tagit bort det som inte hör hemma i trådarna.
Dock så är ju semestern alltid lite problematisk då vissa "tyvärr" har för mycket tid med forumet, medans vi admins och mods har mindre...
Men hur som hellst så tycker jag att det flyter på rätt bra för närvarande. Men tänk på att fasten vi är här ganska ofta och läser ganska mycket så hinner vi inte läsa allt.
Anmäl inlägg när det gått för långt någonstans... Då dröjer det förhoppningsvis inte allt för länge innan någon är inloggad och tar en titt.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Kritik till lille john!
du borde ta lite semester du också...
och framför allt hoppa inte på nuvarande moderatorer under semestertiden.
vänta tills alla kommit tillbaka från sina respektive semestrar, med din kritik, gärna med väl underbyggd statistik osv...
(jag vet att ubuntu är brunt, men det finns annat här i livet som är viktigt, t.ex semester)
vänta tills alla kommit tillbaka från sina respektive semestrar, med din kritik, gärna med väl underbyggd statistik osv...
(jag vet att ubuntu är brunt, men det finns annat här i livet som är viktigt, t.ex semester)
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Du förstår tydligen inte vad det handlar om. Det handlar om att just alla är på semester samtidigt.Rune.K skrev:Kritik till lille john!
Läs första inlägget innan du postar.
LJ
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
.en bra idé att sätta in flera administratorer för att kunna överbrygga sommarhålet. Men det där funkar inte. Alla är tydligen på semester samtidigt
ja, så står det faktiskt. Man kunde faktiskt använda sig av slutna trådar för att fastställa nån slags semesterlista för att hantera luckorna, ev att informera forumsgemenskapen att nu har vi en begränsad service
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Jaha, du LJ. Och vad är det du saknar? Ge oss en lista. Att klaga på att folk har semester känns inte konstruktivt.
Som sagt: Hund äger!
Han har tagit hand om forumet och de som har "för mycket tid" snabbare än någon annan just nu.
Som sagt: Hund äger!