Firefox 3 försöker installera insticksmoduler men misslyckas med svar "Okänd insticksmodul (video/x-ms-asf) misstänker att det är nått med java!!?
Hur fixar man det? Tänk på att jag är Noob så förklara enkelt. Tack!

Kod: Markera allt
sudo apt-get remove kaffeine-mozilla mozilla-helix-player mozilla-mplayer mozilla-plugin-vlc totem-mozilla xine-plugin
sudo apt-get install kmplayer gecko-mediaplayer
sudo apt-get purge flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflash-mozplugin libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Om jag kört 64 så hade det vart i686_64, har jag för mig för jag kör aldrig 64 bitars.plun@dunder:~$ uname -a
Linux dunder 2.6.26-4-generic #1 SMP Mon Jul 14 18:39:53 UTC 2008 i686 GNU/Linux
Nu måste jag kila till jobbet! Får strula vidare med detta i morgonhpgaren@ubuntu:~$ uname -a
Linux ubuntu 2.6.24-19-generic #1 SMP Wed Jun 18 14:43:41 UTC 2008 i686 GNU/Linux
sudo apt-get remove --purge flashplugin-nonfree
wget -c http://launchpadlibrarian.net/16150887/nspluginwrapper_1.1.0-0conn2_i386.deb
sudo dpkg -i nspluginwrapper_1.1.0-0conn2_i386.deb
sudo apt-get install flashplugin-nonfree libflashsupport
mplayer mmsh://bandit.str.mtgradio.dgcsystems.net/bandit/?MSWMExt=.asf
OK... nu blev det ett typisk Ubuntu Sverige inhopp med ett OffTopic inlägg.Kingcoma skrev:Provar men tyvärr FIrefox krashar fortfarande när jag klickar på live radio
sudo apt-get install libasound2 libasound2-plugins libasound2-dev padevchooser swh-plugins libao-pulse libsdl1.2debian-pulseaudio ladspa-sdk
sudo apt-get remove kaffeine-mozilla mozilla-helix-player mozilla-plugin-vlc totem-mozilla xine-plugin gecko-mediaplayer
sudo apt-get install kmplayer mozilla-mplayer
Tack.... Var sak har sin plats, i terminalforumet kan man "tjöta" om terminalens hemligheter.cupe skrev:pun: Jag ber om ursäkt, du ska i fortsättningen få ha supporttråden för dig själv, jag skiter i det här nu.
Kul.....Kingcoma skrev:Ahhhh! tusen tack igen! Nu funkar det. Det var de första paketen som fixa problemet.
Nu ska jag rocka loss!