CF Rekommenderar: Linux Haters Blog

Länkar till nåt roligt, konstigt, udda, trevligt, mysigt, ja allt som kan tänkas vara kul!
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

CF Rekommenderar: Linux Haters Blog

Inlägg av CryingFreeman »

Riktigt skön snubbe som verkligen inte skräder på orden. Och han har verkligen koll på det mesta, då han har utvecklat för Linux under lång tid.

http://linuxhaters.blogspot.com/
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: CF Rekommenderar: Linux Haters Blog

Inlägg av pun »

Tjau. jag vet inte vad det är för skönt med den där snubben... ???

Förmodligen en sur bitterbunke som sitter och surar över hur j--ligt allt är.

Verkar ha en viss popularitet i FSF lägret.

Han spred ju även FUD om Ubuntu

http://linuxhaters.blogspot.com/2008/06 ... -user.html

>:D
Användarvisningsbild
CryingFreeman

pun skrev:Tjau. jag vet inte vad det är för skönt med den där snubben... ???

Förmodligen en sur bitterbunke som sitter och surar över hur j--ligt allt är.
Jag tycker att han visar på många brister och underligheter inom Linux-communityn. Tycker att det kan behövas lite perspektiv från de förbannades skara ibland, det är lite väl mycket "prisa Shuttleworth" överallt, även fast det finns rätt flagranta brister. Men ja, istället för att klaga borde man utveckla och bla bla bla...

Det har ju den här snubben gjort. Åtminstone påstår han det, och med tanke på vilken detaljnformation det finns i en del poster så tar jag det för troligt att han åtminstone inte är en av alla de miljoner som vill att Ubuntu ska vara precis som Windows för det är det enda de känner till.

Mycket av det som han skriver kan jag hålla med om, även fast jag gillar linux och använder det exklusivt.

Bland annat så håller han ju på din gamla käpphäst att det finns för många distros att välja mellan för normala användare.

Huruvida han är populär inom FSF-lägret eller inte har jag ingen aning om. Jag hittade till honom via en artikel på Slashdot. Den ökände FSF-gurun (eller inte..) Miguel de Icaza som jobbar på Novell länkar till honom, så han verkar populär lite varstans.
Användarvisningsbild
Ulsak

Inlägg av Ulsak »

yep, som det stod i slash.dot "the opposite of love is not hate, it's indifference" - det gagnar ingen om man bara är omgiven av fanbois..
edit: det är egentligen inte bra att tokdigga Linux så mycket som jag gör... :P
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Njau... U-F dumpar trådarna till Recurring discussions....

Sen i den senaste tråden så spekuleras det vad det är för snubbe och det är med all sannolikhet
en avancerad Linux användare som sitter med en utdöende konservativ distribution, Gentoo kanske (min fundering).

Most hated disten/communityn var väl lågvattenmärket

http://linuxhaters.blogspot.com/2008/07 ... buntu.html

En klok moderator dvs Aysia-Psychocats brännmärker karln som icke trovärdig.

Smådistarna använder hans Ubuntuhat i sina bloggar....tex Slackware bloggar har jag sett.. :P
Användarvisningsbild
CryingFreeman

pun skrev: Sen i den senaste tråden så spekuleras det vad det är för snubbe och det är med all sannolikhet
en avancerad Linux användare som sitter med en utdöende konservativ distribution, Gentoo kanske (min fundering).
Känns väldigt tveksamt eftersom han dissar källkods-distar:
http://linuxhaters.blogspot.com/2008/07 ... ource.html

Alltså, han dissar inte bara Ubuntu. Hade han gjort det skulle han vara lätt att avfärda.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:
pun skrev:
Alltså, han dissar inte bara Ubuntu. Hade han gjort det skulle han vara lätt att avfärda.
Han skriver på ett sätt som Windowsvärlden inte bryr sig över, däremot så ger det luft under vingarna för reaktionära bakåtsträvare som tyckte det var bra förut.

Hans inlägg löser ingenting utan skapar bara mer "flames" i ekosystemet.

Hans inlägg används ju för tusan av Linuxdistarna själv för att argumentera mot Fedora, OpenSuse, Ubuntu dvs mainstream.

Så jag ser inget skönt i snubben... Troll >:D Han är nog polare med Boycott Novell gänget.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

pun skrev:
pun skrev:
CryingFreeman skrev:
Han skriver på ett sätt som Windowsvärlden inte bryr sig över, däremot så ger det luft under vingarna för reaktionära bakåtsträvare som tyckte det var bra förut.

Hans inlägg löser ingenting utan skapar bara mer "flames" i ekosystemet.

Hans inlägg används ju för tusan av Linuxdistarna själv för att argumentera mot Fedora, OpenSuse, Ubuntu dvs mainstream.

Så jag ser inget skönt i snubben... Troll >:D Han är nog polare med Boycott Novell gänget.
Har du läst bloggen själv, eller använder du bara andra läsares tolkningar av den han skriver?

Och vem bryr sig om ifall Windowsvärlden reagerar eller inte? Är det viktigt över huvud taget?

Självklart används Linux Hater till att ge luft under vingarna för allehanda åsikter, det blir så med starka ord. Men huruvida det finns bäring för att påstå att han skulle vara något reaktionär bakåtsträvare som använder Gentoo och kompilerar allt från source, det finns det inte. Då har du inte läst vad som skrivs, utan bara på hur vissa vantolkar det som står.
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:
Har du läst bloggen själv, eller använder du bara andra läsares tolkningar av den han skriver?

Och vem bryr sig om ifall Windowsvärlden reagerar eller inte? Är det viktigt över huvud taget?

Självklart används Linux Hater till att ge luft under vingarna för allehanda åsikter, det blir så med starka ord. Men huruvida det finns bäring för att påstå att han skulle vara något reaktionär bakåtsträvare som använder Gentoo och kompilerar allt från source, det finns det inte. Då har du inte läst vad som skrivs, utan bara på hur vissa vantolkar det som står.
Jo givevist, inkl de sämsta inläggen som jag länkade till.

Hans blog skapar enbart flames för de här som oavbrutet bränner sin tid med att debattera.

Det han skriver jobbar man ju med !!! Inget som behöver späs på av hans "brasor".

Sedan finns det då många som skulle behöva engagera sig i mjukvaran isf att enbart debattera.

Ubuntu Sverige har ett flertal som missat poängen med det här.
Användarvisningsbild
CryingFreeman

pun skrev:
Sedan finns det då många som skulle behöva engagera sig i mjukvaran isf att enbart debattera.

Och du gör vadå just nu? :)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:
pun skrev:

Och du gör vadå just nu? :)
Jag debatterar.....

Tror jag ska starta en liknande blog och första inlögget ska handla om Svenska Linuxföreningen.. ;)

Headlines är mestadels den gode Extons "distspam"... >:D

Det är utvecling det av att på riktigt komma in i ekosystemet.... Grönköping.. 8)

Nu ska jag göra nåt vettigt. ;)
Användarvisningsbild
CryingFreeman

pun skrev:
Jag debatterar.....

Tror jag ska starta en liknande blog och första inlögget ska handla om Svenska Linuxföreningen.. ;)

Headlines är mestadels den gode Extons "distspam"... >:D

Det är utvecling det av att på riktigt komma in i ekosystemet.... Grönköping.. 8)

Nu ska jag göra nåt vettigt. ;)
Och du är medlem i Svenska Linuxföreningen förstår jag, så att du kan påverka? :)
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

CryingFreeman skrev:
Och du är medlem i Svenska Linuxföreningen förstår jag, så att du kan påverka? :)
Nej jag står inte ut med "fundamentalism".

Däremot står jag ut med Ubuntus värderingar, tyvärr använder ju "falskmyntare" Ubuntu Sveriges
forum för att föra fram sin syn inkl sin dists fördelar. Vissa kör sin dist i smyg och har kanske
inget annat forum.

"Fan Trot"... :P
Användarvisningsbild
Kerath

Inlägg av Kerath »

Visst skriver han mycket vettigt, även om vissa saker är felaktiga (som alltid). Att han ogillar Ubuntu är väl inget konstigt; det är han i alla fall inte ensam om att göra. Att direkt när någon har bra argument kalla dem för troll eller personer som sprider FUD är ganska lågt. Men visst överdriver han en hel del.
- Är det en rättighet att förbli okunnig?
- Jag vet inte, men jag vägrar ta reda på det!

Human logic: 'I want to fight for world peace, give me a gun!'
Användarvisningsbild
Klurig
Kontakt:

Inlägg av Klurig »

pun skrev:
CryingFreeman skrev:
Nej jag står inte ut med "fundamentalism".

Däremot står jag ut med Ubuntus värderingar, tyvärr använder ju "falskmyntare" Ubuntu Sveriges
forum för att föra fram sin syn inkl sin dists fördelar. Vissa kör sin dist i smyg och har kanske
inget annat forum.

"Fan Trot"... :P
Kan du utveckla det här lite mer så man förstår "falskmyntare" Ubuntu Sveriges
forum för att föra fram sin syn inkl sin dists fördelar".

Max

???
Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/

Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

Gärna "kör sin dist i smyg" också? Får man inte använda vilken dist man vill?
Användarvisningsbild
pun

Inlägg av pun »

Klurig skrev:
Kan du utveckla det här lite mer så man förstår "falskmyntare" Ubuntu Sveriges
forum för att föra fram sin syn inkl sin dists fördelar".

Max

???
Jo det finns de som kör saker öppet och inte gör någon hemlighet av att de kör en annan dist.

De här är då oftast också engagerade i sin dist och har även insikt i hur det funkar i sin community.

Zinden är ett lysande exempel på det.

Sen finns det de som kör med Ubuntu flagg men INTE är med på Ubuntus värderingar samt The Ubuntu way att göra saker. De kör en egen linje och försöker sprida den överallt , support, wikis samt howtos.

Det absolut sämsta är om det även finns personer som har uppdrag och inte köper Ubuntus värderingar.

Ubuntu kör ju med en Ubuntero sväng nuförtiden centralt för att få bort de som inte kör med öppna kort

Den här "fragmenteringen" är förödande för Linuxs utveckling, "distbytande" är förödande för de flesta nybörjare. Inget bli bättre.

Summa summarum så måste en communitys forum hålla sig till sitt fokus, OpenSuse kör sitt, Ubuntu sitt.

Däremot för de som kommer in i ekosystemet så möts ju alla användare i olika upstream projekt.

Slutligen finns det då rena "troll" som "Linux hater" snubben som enbart spär på "bränderna".
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

Desto fler distar du har testat på, desto mer erfarenhet och insikt har du fått för att till slut kunna bilda dig en egen uppfattning om vilken dist som passar just dig. Eller?
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

pun, du menar att Ubuntu och FOSS i allmænhet ska bli større genom att isolera de olika lægren från varandra?
andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

pun:
När jag läser dina inlägg kan jag inte annat än att associera till George W. Bush och hans linje om att man antingen är med eller mot honom.

Jag har signerat Ubuntu:s code of conduct och försöker följa den så gott jag kan. Vad mer krävs i dina ögon för att jag ska vara en tillräckligt renlärig Ubentero?
Senast redigerad av 1 andol, redigerad totalt 21 gånger.
Skriv svar

Återgå till "Surftips"