Jag har råkat ut för en väldigt störande sak när jag har visuella effekter på så blinkar filmen/spelet.
Men när jag stänger av visuella effekter så funkar det bara fint.
Kan man lösa detta på något sätt så jag slipper stänga och på hela tiden ?
Blinkar när man har visuella effekter på
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Re: Blinkar när man har visuella effekter på
Jag kan även passa på att fråga om en sak till hur ska jag göra så jag får skrivrättigheter på min andra partition ?
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Jag har samma problem men har tyvärr inte hittat någon bra lösning på det heller.
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kör: chown -R $USER /dev/xxxxxxdcfc skrev:Jag kan även passa på att fråga om en sak till hur ska jag göra så jag får skrivrättigheter på min andra partition ?
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Det KAN vara att compiz fusion ("visuella effekter") har fått för sig att du har en annan "refresh rate" på skärmen än vad du har. Prova att installera compizconfig-settings-manager (antingen i synaptic: system - administration - synaptic eller genom att köra sudo apt-get install compizconfig-settings-manager i en terminal).dcfc skrev:Jag har råkat ut för en väldigt störande sak när jag har visuella effekter på så blinkar filmen/spelet.
Men när jag stänger av visuella effekter så funkar det bara fint.
Kan man lösa detta på något sätt så jag slipper stänga och på hela tiden ?
Starta system - inställningar - skärmupplösning, kolla "uppdateringsfrekvens" och sätt samma värde i system - inställningar - "advanced desktop effects settings" i avdelningen general options, fliken "display settings" och "slidern" "refresh rate".
More Mekaniserad at http://blippe.se.