Yahoo överväger att byta till XMPP
Re: Yahoo överväger att byta till XMPP
Tufft om dom bytte till XMPP! 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Sweet. Har nyligen testat XMPP och jag hittade inga nackdelar alls med det. Eller ja, förutom att ingen annan än jag använder det på min kontaktlista, då. Tydligen så finns det dock mycket folk som använder Yahoo Messenger så detta vore ju en bra bit på vägen.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=22&t=13887cupe skrev:Sweet. Har nyligen testat XMPP och jag hittade inga nackdelar alls med det. Eller ja, förutom att ingen annan än jag använder det på min kontaktlista, då. Tydligen så finns det dock mycket folk som använder Yahoo Messenger så detta vore ju en bra bit på vägen.

MSNP (I och med version 14 av protokollet) har stöd för Yahoo. Om Yahoo byter till XMPP kommer då att Jabber som också använder XMPP fungera med MSNP?
Med vanlig logik kan man ju tycka det. Man vet ju aldrig med Microsoft dock.Hund skrev:MSNP (I och med version 14 av protokollet) har stöd för Yahoo. Om Yahoo byter till XMPP kommer då att Jabber som också använder XMPP fungera med MSNP?
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Det jag undrar är om man då skulle kunna ha en jabber adress som maths57@yahoo.com eller nåt sånt? Det blir alltså inte så att Yahoo ändå kör sitt eget race?