problem med proprietära drivrutiner
problem med proprietära drivrutiner
Vet inte om jag jag är på rätt sida men jag
kommer inte in i hårdvarudrivrutiner
kan någon hjälpa mig.. tack på förhand
//Tony
kommer inte in i hårdvarudrivrutiner
kan någon hjälpa mig.. tack på förhand
//Tony
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Re: problem med proprietära drivrutiner
gå in i applications -system klicka på hardware drivers då får du upp en ruta skriv in lösenord sen bockar du bara i lilla rutan där sen loggar du ut och in så ska det funka(har jag för mig)
Jag tror att jag gjorde rätt men det blev ändå fel bilden ändrade sig lite bara.. jag behöver komma in i hårdvarudrivrutiner men denna bild hindrar mig
-
Nu är det rätt,och vill du stänga av den så gör du samma som jag skrev ovan..fast bockar av då.( jag har nvidia8800gtx kort) du har väl nått liknande eller bättre annars ska du nog inte använda den.
Jag har nog inte samma version som dej. jag kör 8.04 nordic Edition
du skrev application - system (det har jag inte i min meny)
Jag antar att du menar system - administration - programvarukällor och att jag ska bocka AV proprietära drivrutiner för enheter (restricted)
Det har jag gjort. den var ibockad från början. Hårdvarudrivrutiner och enhetshanteraren är samma sak eller? för jag behöver komma in där men blir stoppad av meddelandet ovan.
Just det jag ja jag kör gammalt kort fx5200 så jag vill inte köra på de drivrutinerna jag vill bara ha bort bilden.
du skrev application - system (det har jag inte i min meny)
Jag antar att du menar system - administration - programvarukällor och att jag ska bocka AV proprietära drivrutiner för enheter (restricted)
Det har jag gjort. den var ibockad från början. Hårdvarudrivrutiner och enhetshanteraren är samma sak eller? för jag behöver komma in där men blir stoppad av meddelandet ovan.
Just det jag ja jag kör gammalt kort fx5200 så jag vill inte köra på de drivrutinerna jag vill bara ha bort bilden.
-
Hej igen.
Gå det inte bara att stänga rutan,skumt isåfall. Jag tänkte i första hand bocka av i/på bilden som du visade först men det du gjorde var nog inte fel iofs.
Kanske behöver bocka av som jag sa först också då??
Gå det inte bara att stänga rutan,skumt isåfall. Jag tänkte i första hand bocka av i/på bilden som du visade först men det du gjorde var nog inte fel iofs.
Kanske behöver bocka av som jag sa först också då??
ok jag har försökt fram och tillbaka men bilden ändrar sig inte..
Har någon annan något förslag?
Har någon annan något förslag?
Har kämpat ett antal gånger med obskyra grafikdrivrutiner utan att få det funka precis som jag vill. Varje gång har det löst sig genom att jag kört Envy och låtit den hantera installation & konfiguration av grafikdrivrutiner. Kanske värt att prova om du inte redan gjort det?