Finns howtos angående detta i forumet, bara att söka

Hepp, tänkte bara meddela att det är lämpligt att se till att just download_rate och upload_rate faktiskt är ordentligt inställda. Körde med den här konfigurationsfilen på min 2mbit ADSL-lina, och reflekterade inte så mycket över det. Dock insåg jag att så fort jag kört rtorrent ett tag så segades hela uppkopplingen och en del intern närvärkstrafik ner riktigt ordentligt. Förstod inte varför först, men insåg nyss att om jag ändrade värdena till exempelvis 35/200 eller något sådant, så flöt det på fint!zoddic skrev: I den filen ska du nu klistra in följande, och därefter byta ut allt som är markerat i fetstil mot något mer passande.# Maximum and minimum number of peers to connect to per torrent.
# Global upload and download rate in KiB. "0" for unlimited.
download_rate = 8000
upload_rate = 800
Det gör det tyvärr inte. Det finns dock en funktion att starta alla torrent-filer som dyker upp i en viss mapp, så det räcker att du ordnar ett program som laddar ner torrentfilerna till den mappen.eriksson25 skrev: Hej, Jag undrar om rtorrent klarar av att hantera rss? Och hur i så fall?
Ser fint ut. Så, hur gör jag för att byta? ebuild diff?Jonte_77 skrev:Det gör det tyvärr inte. Det finns dock en funktion att starta alla torrent-filer som dyker upp i en viss mapp, så det räcker att du ordnar ett program som laddar ner torrentfilerna till den mappen.eriksson25 skrev: Hej, Jag undrar om rtorrent klarar av att hantera rss? Och hur i så fall?
Igår roade jag mig med att fixa till gränssnittet i rTorrent så att det inte är så mycket trams på skärmen hela tiden.
Själv tycker jag att det är bättre såhär! http://jonte.hopto.org/misc/tiny-rtorrent.txt
Om någon håller med så finns patchen där också...
Skrev ett skript för det igår och det fungerar fint med rtorrent! Finns på http://jonte.hopto.org/.eriksson25 skrev: Hej, Jag undrar om rtorrent klarar av att hantera rss? Och hur i så fall?
Välj torrent, högerpil -> File list, högerpil och sedan upp/ner tills du hamnar rätt. Välj prioritet "off" med spaceDixon skrev: Hur gör man för att välja vilka filer man vill ladda ner när det är flera filer på en torrent?
fuze skrev: underbart...krypteringen fungerar på den senaste rtorrent. Nu kan jag avinstallera azareus och deluge![]()