Evolution klassar riktiga mail som skräp
Evolution klassar riktiga mail som skräp
Jag har fått lite strul med Evolution. Mail som inte är skräpmail klassas som skräp av programmet. Jag misstänker att det beror på att när jag skulle rensa lite i min inbox en gång så råkade jag klick abort alla mail jag skulle kasta på Skräp-knappen istället för Ta bort. Nu verkar det som om alla mail från dom avsändarna går direkt i skärpkorgen, hur nollställer man Evolutions skräp-inställningar?
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 20 gånger.
- TForsman
- Kontakt:
Re: Evolution klassar riktiga mail som skräp
Kolla i redigera/inställningar. Sen gå till Epostinställningar, gå till fliken "Skräp" och kolla hur det ser ut där inne.
Ja, vad är det jag ska titta efter? Jag ser inga speciella mailadresser under fliken skräp iaf.Zinden skrev:Kolla i redigera/inställningar. Sen gå till Epostinställningar, gå till fliken "Skräp" och kolla hur det ser ut där inne.
- TForsman
- Kontakt:
tex jag har 2 saker där inne: YES + *****
Det är det enda, i den där rutan. Vad har du där inne?
Det har jag också, inget mer. Sedan är ruta 1, 2 och sista rutan ibockad.Zinden skrev:tex jag har 2 saker där inne: YES + *****
- TForsman
- Kontakt:
vad händer om du har markerat tex ett mail som inte skräp som kommer ifrån nån. Sen skickar igen, blir den skräp ändå?
Det kan vara så att jag råkat ta bort mail som jag inte ville ha kvar genom att trycka på skräp istället för ta bort. I så fall kanske adressen blev spärrad för gott. Jag tycker ändå att det borde framgå vilka adresser som i så fall klassas som skräp. Jag klassade iaf ett skräpmail som icke skräp och sedan dök ett nytt mail från den personen upp i inkorgen, så det verkar ju iofs bra.Zinden skrev:vad händer om du har markerat tex ett mail som inte skräp som kommer ifrån nån. Sen skickar igen, blir den skräp ändå?
- TForsman
- Kontakt:
Jag har lite problem själv att hitta vad som finns i filtret "skräp", så börja med att markera mail som icke skräp på dem som du inte vill ska hamna i skräp. Sen om dem hamnar i inkorgen när nästa mail kommer så är det ett steg framåt iallefall.
Japp, det är redan gjort. Vi får väl se vad som händer nästa gång någon skickar mail från adresserna. Lite dumt att det inte framgår vilka adresser som är spärrade, tar man bort mailen från skräpkorgen så kan man ju i så fall inte göra som vi nämnde, dvs markera som icke skräp och få mailen i inkorgen i fortsättningen.Zinden skrev:Jag har lite problem själv att hitta vad som finns i filtret "skräp", så börja med att markera mail som icke skräp på dem som du inte vill ska hamna i skräp. Sen om dem hamnar i inkorgen när nästa mail kommer så är det ett steg framåt iallefall.