Är de någon som har ett bra tips på ett program som kan ersätta Winamp.
Eller e det någon som vet hur jag kan installera Winamp i ubuntu
Finns där något liknande Winamp till Linux?
lyckades installera Winamp med hjälp av "Wine" men det vill inte starta upp helt klagar på att den inte hitta arial.ttf i C:\windows\fronts men de e kanske inte så konstigt.... någon som vet hur man löser de?
- Louie
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
xmms är nog det närmaste man kan komma winamp. tror även att winamp teman fungear på xmms
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund var på samhället vilar.
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
Linuxuser - Fri webhosting åt folket!
IRC: Louie` @ #kurbitz freenode - Jabber: PM för jabber
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Tummen upp för xmms. Ser nästintill identiskt ut med winamp (om det inte är det), fast har lite extra smarriga plugins.
Abusus non tollit usum
Jag använder Listen och är väldigt nöjd. xmms ser utseendemässigt ut mycket som Winamp.
Innan man är riktigt säker, är man gärna tvärsäker.
Ubuntu user # 9864
Ubuntu user # 9864
Okej tackar xmms verkar ju funka exakt som Winamp
-
Beep Media Player, bygger på XMMS. Stödjer winampskins. Hämtas via synaptic.
[quote="Aci0"]lyckades installera Winamp med hjälp av "Wine" men det vill inte starta upp helt klagar på att den inte hitta arial.ttf i C:\windows\fronts men de e kanske inte så konstigt.... någon som vet hur man löser de?[/quote]
Har gjort detta tidigare jag installerade winamp ver 5 fick sno arial.ttf från grabbens winxp dator lade in dem i -->.wine -->drive_c --> windows --> fonts.
Installera sedan winamp med wine. Men det är inte ett lyckat äktenskap med winamp + wine segt som tusan svårt att få till skinnen + hela känslan är fel skulle förorda bmp eller xmms.
Roger
Har gjort detta tidigare jag installerade winamp ver 5 fick sno arial.ttf från grabbens winxp dator lade in dem i -->.wine -->drive_c --> windows --> fonts.
Installera sedan winamp med wine. Men det är inte ett lyckat äktenskap med winamp + wine segt som tusan svårt att få till skinnen + hela känslan är fel skulle förorda bmp eller xmms.
Roger