Little John hedersmedlem?

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Re: Little John hedersmedlem?

Inlägg av pun »

Urban Anjar skrev:pun, bra citat, har du någon latlänk?
Jo jag postade den i en annan tråd om regler

Det är alltså U-Fs forumregler, Code of Conduct

http://ubuntuforums.org/index.php?page=policy

Kod: Markera allt

gksudo synaptic 
Vad är det för en nybörjare ;)

Kollar man Ubuntus hjälpfil som finns i alla burkar
6.1. Synaptic Package Manager

Synaptic is an advanced package management application that can install and remove every package available to your system. The interface is graphical like Add/Remove Applications, but presents much more information and gives you complete control over the software on your computer.

To launch Synaptic, press System ▸ Administration ▸ Synaptic Package Manager.
You need administrative access to use Synaptic; see Administrative Tasks for more details.

Exempel på supportsabotage som ofta Debianeser sysslar med... jag ser 2 stycken som oavbrutet sysslar med det.

Sen finns det massvis i U-F regelbok för den som har tid att läsa... 8)
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av prafjessor »

Ja, det var väldigt bra citat (från Ubuntuforums?). Hela deras Code of Conduct eller vad det heter borde översättas och klistras nånstans (om det inte redan gjorts).
Användarvisningsbild
Urban Anjar
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av Urban Anjar »

Pun, Tack, hittade din andra länk! Men nu börjar vi dra iväg från ämnet igen.

Klurig har en poäng där. Lagt kort ligger, inte mycket att snacka om med
andra ord.

Cupe, demokrati är inte samma sak som polsk riksdag. Inte heller förut-
sätter det "folkomröstning" i alla frågor. Många beslut fattas i en demokrati
av folkvalda eller andra som är utsedda av de folkvalda. Inget fel i det.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Kanske det redan finns en översättning nånstans?
Annars kan man väl översätta..
Någon som börjat?
Användarvisningsbild
prafjessor

Inlägg av prafjessor »

Ulsak skrev:Kanske det redan finns en översättning nånstans?
Annars kan man väl översätta..
Någon som börjat?
Jag är gärna delaktig i det, efter klartecken på att den kommer att klistras.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

No1Viking skrev:text...
Tackar för sympatin! Dock så går det väl ingen större nöd på oss i administrationen. Förstår egentligen inte hur folk orkar bry sig om en sån här sak.
Forumet fungerar rent tekniskt, och supporten flyter på som vanligt. Så då skiter jag normalt i allt sånt här...

Ska jag vara helt ärlig så är det ingen större förlust om någon stackare skulle lämna oss för att några enskilda personer bråkar lite. Det finns alltid nya, och som sagt. Det är ju för f*n ett supportforum.
Men å andra sidan så lär man ju tåla lite stryk också.

Ska vi sätta punkt för det här och låsa kanske?
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Broder Tuck

Inlägg av Broder Tuck »

;D

Tumme upp för dig Emil
(plus åtskilliga andra också, förstås. Bl.a. U A och Micke från syskonforumet, tack till dig.
Emil.s skrev:
Känns alldeles förträffligt bra och lämpligt. ;)

= = => . . .
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Emil.s skrev:
Tackar för sympatin! Dock så går det väl ingen större nöd på oss i administrationen. Förstår egentligen inte hur folk orkar bry sig om en sån här sak.
Forumet fungerar rent tekniskt, och supporten flyter på som vanligt. Så då skiter jag normalt i allt sånt här...

Ska jag vara helt ärlig så är det ingen större förlust om någon stackare skulle lämna oss för att några enskilda personer bråkar lite. Det finns alltid nya, och som sagt. Det är ju för f*n ett supportforum.

Låter galant och bra. Hoppas bara att andra medlemmar, som är relativt nya på ert forum, känner på samma sätt och inte blir bortskrämda. De är viktigast av alla, medlemmarna, inte administrationen enligt mitt tyckande.

Återigen, lycka till, för det behöver ni om ni tänker fortsätta acceptera dylik skit som man får läsa från sid mfl. Jag har dessutom svårt att förstå din attityd där du skriver att det alltid finns nya..... obegripligt.... verkligen.

Micke
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

No1Viking skrev:Återigen, lycka till, för det behöver ni om ni tänker fortsätta acceptera dylik skit som man får läsa från sid mfl. Jag har dessutom svårt att förstå din attityd där du skriver att det alltid finns nya..... obegripligt.... verkligen.
Det har försvunnit folk på grund av de flesta profilers handlande, även från dem som tycker att man ska agera annorlunda på om det är dennes kamrater eller inte. Ska det här bli upploppet till ett stort bråk mellan våra olika forum?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Mekaniserad Apelsin skrev:
No1Viking skrev:Återigen, lycka till, för det behöver ni om ni tänker fortsätta acceptera dylik skit som man får läsa från sid mfl. Jag har dessutom svårt att förstå din attityd där du skriver att det alltid finns nya..... obegripligt.... verkligen.
Det har försvunnit folk på grund av de flesta profilers handlande, även från dem som tycker att man ska agera annorlunda på om det är dennes kamrater eller inte. Ska det här bli upploppet till ett stort bråk mellan våra olika forum?
Absolut inte!
Det har enbart med medlemmarna att göra, oavsett vilka forum som har dem, att de skall bli tvungna att se de bråk som finns här och sedan lämna. Jag kan bara konstatera att historien upprepar sig och det är jättesynd. Jag har sagt mitt i denna debatt såvida jag inte får påhopp eller annat som jag måste besvara.

Micke
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag tycker det är synd det som hänt och jag hoppas i och med nu att det kommer bli bättring. Vi håller på att skriva om reglerna och ska tuffa till oss. :) Om en medlem lämnar forumet ska det inte bero på olyckliga omständigheter som rådit den senaste tiden.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
No1Viking

Inlägg av No1Viking »

Hund skrev:Jag tycker det är synd det som hänt och jag hoppas i och med nu att det kommer bli bättring. Vi håller på att skriva om reglerna och ska tuffa till oss. :) Om en medlem lämnar forumet ska det inte bero på olyckliga omständigheter som rådit den senaste tiden.
Det är det bästa jag läst här inne på länge. Mycket Bra!'

Micke
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

No1Viking skrev:
Emil.s skrev:

Låter galant och bra. Hoppas bara att andra medlemmar, som är relativt nya på ert forum, känner på samma sätt och inte blir bortskrämda. De är viktigast av alla, medlemmarna, inte administrationen enligt mitt tyckande.

Återigen, lycka till, för det behöver ni om ni tänker fortsätta acceptera dylik skit som man får läsa från sid mfl. Jag har dessutom svårt att förstå din attityd där du skriver att det alltid finns nya..... obegripligt.... verkligen.

Micke

Detta är ju inget annat än skit ifrån dej, alltså i samma anda som du ondgör dej över!

Förstår över huvudtaget inte varför du är här och sprider osämja, jo det tror jag nu att jag vet.

Så det obegripliga blir helt plötsligt kristallklart, din dolda agenda syns med all önskvärd tydlighet och det gäller samtliga som kommer från ditt "håll".
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Folk kommer och går av olika orsaker, så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli.

Och jag är helt övertygad om att Micke inte på något sätt är ute efter att starta något bråk överhuvudtaget.

Men, jag studsade till rejält i stolen när jag läste Emil.S respons till Mickes post där Micke yttrar sina sympatier, medkännande och stöd för ledningen här.....och får till svar att Emil.S (som är administratör) struntar fullständigt i om nya/gamla medlemmar (nån stackare) lämnar oss pga bråk sinsemellan andra forumsmedlemmar, för det tillkommer alltid nya?!?! Så länge supportsidan fungerar bra så skiter alltså Emil.S fullständigt i hur det ser ut i övriga tavlor?!?!

Det är en väldigt nonchalant attityd som jag tycker inte passar för en administratör inom Ubuntu.

Personligen, så tycker jag ni ska låsa den här tråden och gå in och ta en allvarlig diskussion inom administrationen och fråga er vad ni har för inställning och attityder för de olika tavlorna, och vad det kan få för konsekvenser för enskilda medlemmar som känner obehag och som kanske rent av lämnar forumet, pga av bråk och tjafs i icke supporttavlor.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

defatist: Har du något du vill reda ut med No1Viking så vore ett vänligt PM till No1Viking på sin plats. Det är just sådana här småsaker som lätt kan växa sig större och skapa osämja, vilket är något jag inte vill vara med om ännu en gång.
Användarvisningsbild
defatist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av defatist »

Hund skrev:defatist: Har du något du vill reda ut med No1Viking så vore ett vänligt PM till No1Viking på sin plats. Det är just sådana här småsaker som lätt kan växa sig större och skapa osämja, vilket är något jag inte vill vara med om ännu en gång.
Varför reagerade du på mitt inlägg och inte på den som startade det?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Man lär försöka börja i någon ände.. Vi har som sagt kommit överrens om att vara 'hårdare', något som iaf jag varit väldigt försiktig med tidigare. :)
Användarvisningsbild
Klurig
Kontakt:

Inlägg av Klurig »

Hund skrev:Man lär försöka börja i någon ände.. Vi har som sagt kommit överrens om att vara 'hårdare', något som iaf jag varit väldigt försiktig med tidigare. :)

Det handlar inte om att bli hårdare. Det är bra att nya regler är på gång. De skall vara demokratiska och humana. Allt är inte svart eller vitt. Det finns många nyanser i regnbågen. ;)
Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/

Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Mer regler på förekommen anledning

http://www2.datainspektionen.se/ungdom/fragor/index.htm#

Från Datainspektionens ungdomssida... ;)
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Låst, för att lugna ner lite.
Låst

Återgå till "Forum"