För att kunna kontrollera att en scenrelease är intakt, till exempel. Dessutom har scenen en viss standard på hur låtar SKA taggas så det är oftast inga problem om man tar det från "säkra källor".Mekaniserad Apelsin skrev:Nej, det är du som kör programmet så det är den som kör programmet som räknas.ubot skrev:Räknas musikspelarna som other när det gäller rättigheter eller vad? Om det är så och rättigheterna för other är inställda på read och inget mer, då borde väl inte taggarna kunna ändras av musikspelarna? Varför skulle musikspelarna börja uppdatera taggarna?
Tja, vissa spelare lägger ju till saker som "spelades senast", "spelat 44 ggr", "har 55 poäng" mm. Somliga skriver in det i en databas, andra ändrar på filerna, allt efter filosofin hos den som programmerar. Men jag tycker nog att vi är lite orimligt paranoida här.
Förresten, cupe varför skulle jag vilja behålla checksummen? Jag använder musicbrainz picard (finns som sagt som picard i förråden) och där taggar jag varje album en gång, och sedan så kan picard hålla ordning på att sakerna inte är feltaggande osv. Hur bra som helst.
Taggarna fungerar inte på vissa låtar
Re: Taggarna fungerar inte på vissa låtar
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag kan inte hålla mig: är standarden "uselt"?cupe skrev:För att kunna kontrollera att en scenrelease är intakt, till exempel. Dessutom har scenen en viss standard på hur låtar SKA taggas så det är oftast inga problem om man tar det från "säkra källor".

More Mekaniserad at http://blippe.se.
huh? Vilken standard är usel?Mekaniserad Apelsin skrev:Jag kan inte hålla mig: är standarden "uselt"?cupe skrev:För att kunna kontrollera att en scenrelease är intakt, till exempel. Dessutom har scenen en viss standard på hur låtar SKA taggas så det är oftast inga problem om man tar det från "säkra källor".
Vad är det här för fikonspråk.cupe skrev:huh? Vilken standard är usel?Mekaniserad Apelsin skrev:Jag kan inte hålla mig: är standarden "uselt"?cupe skrev:För att kunna kontrollera att en scenrelease är intakt, till exempel. Dessutom har scenen en viss standard på hur låtar SKA taggas så det är oftast inga problem om man tar det från "säkra källor".

Scenereleasen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenenubot skrev:Vad är det här för fikonspråk.cupe skrev:huh? Vilken standard är usel?Mekaniserad Apelsin skrev:Jag kan inte hålla mig: är standarden "uselt"?cupe skrev:För att kunna kontrollera att en scenrelease är intakt, till exempel. Dessutom har scenen en viss standard på hur låtar SKA taggas så det är oftast inga problem om man tar det från "säkra källor".Vad menas egentligen, varför är det viktigt att "scenen" är intakt???
Aha, ok, har hört talas om scenen, men varför är checksumman så intressant i sammanhanget om man får fråga?Scenereleasen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenen
För att om checksumman inte stämmer är det ingen originalrelease längre.ubot skrev:Aha, ok, har hört talas om scenen, men varför är checksumman så intressant i sammanhanget om man får fråga?Scenereleasen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenen
Jaha, ok, men detta är väl bar aktuellt för som som är aktiva på scenen, inte för vanliga personer som taggar om sina musikfiler på datorn för eget bruk?cupe skrev:För att om checksumman inte stämmer är det ingen originalrelease längre.ubot skrev:Aha, ok, har hört talas om scenen, men varför är checksumman så intressant i sammanhanget om man får fråga?Scenereleasen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Warez-scenen
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Om du delar ut den så får den personen som tar ner den fel checksumma.
Vilket är oacceptabelt även i P2P-kretsar.Sid skrev:Om du delar ut den så får den personen som tar ner den fel checksumma.
Varför är det oacceptabelt, pga att man inte vet vad som har ändrats i förhållande till orginalet, rädsla för att få in skadlig kod i datorn eller vad? Hur vet en vanlig fildelare om checksumman stämmer då?cupe skrev:Vilket är oacceptabelt även i P2P-kretsar.Sid skrev:Om du delar ut den så får den personen som tar ner den fel checksumma.
Senast redigerad av 1 ubot, redigerad totalt 16 gånger.
Nej, just på grund av att det inte är en originalrelease längre. En originalrelease består av x antal mp3-filer, en sfv att kolla checksumman emot, en nfo med information och ibland även några covers.ubot skrev:Varför är det oacceptabelt, pga att man inte vet vad som har ändrats i förhållande till orginalet, rädsla för att få in skadlig kod i datorn eller vad?cupe skrev:Vilket är oacceptabelt även i P2P-kretsar.Sid skrev:Om du delar ut den så får den personen som tar ner den fel checksumma.
Ok, tack för hjälpen Cupe och alla andra som har hjälpt mig i den här tråden också för den delen.cupe skrev:Nej, just på grund av att det inte är en originalrelease längre. En originalrelease består av x antal mp3-filer, en sfv att kolla checksumman emot, en nfo med information och ibland även några covers.ubot skrev:Varför är det oacceptabelt, pga att man inte vet vad som har ändrats i förhållande till orginalet, rädsla för att få in skadlig kod i datorn eller vad?cupe skrev:Vilket är oacceptabelt även i P2P-kretsar.Sid skrev:Om du delar ut den så får den personen som tar ner den fel checksumma.