Online spel som är gratis?

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Online spel som är gratis?

Inlägg av Forcevision »

Hejsan !

Finns det någon som spelar gratis online spel?
Och som spelar eller vet något spel som liknar wow eller Regnum online ?

Mvh Force
Användarvisningsbild
DeepThought

Re: Online spel som är gratis?

Inlägg av DeepThought »

Något som liknar Regnum eller WoW är väl just Regnum (vilket jag hade tänkt föreslå), men du letar efter något annat? Jag har testat Shaiya i Wine, och det fungerar med lite modifikationer (kolla i wine's AppDB för mer detaljerad info). Jag tror dessutom att det går att få igång Silkroad i Wine utan problem (men registreringen verkar kräva IE, tyvärr).

Vad gäller rena GNU/Linux-MMOs så finns ju (förutom Regnum, då) även PlaneShift, The Mana World och ett gäng till som jag inte minns jsut nu. Det finns en jättebra lista över MMOs på http://gaming.gwos.org, men den verkar vara nere just nu, så jag kan inte länka direkt dit, tyvärr.

Sedan är det ju en viss skillnad på spel som är gratis och spela, och spel som är gratis att spela, men där du får uppenbara nackdelar gentemot folk som betalar för extra funktioner. Tyvärr vet jag inte hur ovan nämnda spel förhåller sig, men jag vet iallafall att Regnum är inte helt beroende av att man betalar, men det kan ta väldigt lång tid att lvla om man inte är enveten ;)

EDIT: Om det inte framgick så spelar jag alltså Regnum en hel del själv.

EDIT2: Jag var tvungen att använda Konqueror när jag registrerade för Silkroad, men då gick det bra. Annars kanske ni känner någon som kör IE där ni kan låna datorn en stund? Det fungerade fint sedan när det väl var installerat och klart! Förresten, hämta "Roc Mountain Client", exempelvis här: http://www.gamershell.com/pc/silkroad_online/
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Ska bli intressant o testa
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Forcevision
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
Kontakt:

Inlägg av Forcevision »

Okej skall kolla in detta.

Det ända nu kollade jag inte så himla noga på introt till regnum så jag förstår inte riktigt vad spelet handlar om. :)
Varför är spelets intro på spanska för är det någon spanick som gjort spelet ?
Http://www.jernstedt.me Från otränad till tok tränad och följ mig på facebook http://www.facebook.com/jernstedt.me
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Wow kan du ladda ner gratis från blizzards hemsida. Sen får du låna en kopia av burning crusade så du kan installera den med.
Därefter kan du redigera en enkel fil som gör att du kan koplla upp dig mot privata servrar.

Du kan alltså spela wow på en privat server, och dessutom helt gratis och lagligt :)
f4rk4z

Inlägg av f4rk4z »

jag laddade ner Regnum igår, men hittade bara en .exe så jag instalerade det via wine. är det den vägen man får gå? sedan uplever ajg att allt ljus flimrar =? hur vet man om man har fullt 3d stöd?
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Det här är ett spel som är som Diablo 2 fast bättre. Många av utvecklarna av Diablo 1 och 2 är med och utvecklar detta spel.

http://www.mythos.com/

Tyvärr funkar den inte på GNU/linux men jag vet heller inte om nån seriös och wine kunnig har försökt :)
Nån här kanske vill försöka få igång det, ingen skulle vara mer tacksam än jag :)

Ett RIKTIGT BRA SPEL! :) :)

EDIT:
Detta är taget från Mythos forumet:
Last time someone checked, it nearly worked in wine, only the mouse support was lacking. Same for HG:L.
Of course that made them unplayable, but I'd say it's only a matter of tinkering to get them work.
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

f4rk4z skrev:jag laddade ner Regnum igår, men hittade bara en .exe så jag instalerade det via wine. är det den vägen man får gå? sedan uplever ajg att allt ljus flimrar =? hur vet man om man har fullt 3d stöd?
Fel väg att gå. Läs http://www.ubuntugames.org/en/regnum
f4rk4z

Inlägg av f4rk4z »

tack =)

edit: kanse något ot, men platsen dom hänvisar till är borta. men ja hittade en "linux installer" på ett annat ställe på deras sida
crille
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av crille »

Hej! Jag har installerat regnum och det gick jättebra (fick ladda hem deras andra linux version eftersom den på den där guiden inte finns längre.)
Men nu till problemet:
Varje gång jag stänger av spelet så blir bilden inzoommad och jag kan inte zoomma ut igen utan jag måste starta om datorn så är det som vanligt igen....
Varför är det så?
Kan ni hjälpa mig med detta så jag slipper starta om datorn när jag har kört regnum?
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

BadOmen skrev:Det här är ett spel som är som Diablo 2 fast bättre. Många av utvecklarna av Diablo 1 och 2 är med och utvecklar detta spel.

Tyvärr funkar den inte på GNU/linux men jag vet heller inte om nån seriös och wine kunnig har försökt :)
Nån här kanske vill försöka få igång det, ingen skulle vara mer tacksam än jag :)

EDIT:
Last time someone checked, it nearly worked in wine, only the mouse support was lacking. Same for HG:L.
Of course that made them unplayable, but I'd say it's only a matter of tinkering to get them work.
Jag kan meddela att det fungerar fint.
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

cupe skrev:
BadOmen skrev:Det här är ett spel som är som Diablo 2 fast bättre. Många av utvecklarna av Diablo 1 och 2 är med och utvecklar detta spel.

EDIT:
Jag kan meddela att det fungerar fint.

HURHURHUR!!!! eller HURraHURraHURraHURra !!!
tror jag är lite trött...
Hur har du fått det att funka? Vet du hur du gjorde så att du kan göra en HowTo? Det hade varit helt underbart att spela det spelet i Ubuntu =)Då skulle jag knappast nån gång behöva använda Win XP... ;D
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

Hur jag gjorde? Jag gjorde precis likadant som med alla andra spel jag har installerat. :P

Kod: Markera allt

wine /bla/mythos.exe
Behövdes ingen config alls.
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

cupe skrev:Hur jag gjorde? Jag gjorde precis likadant som med alla andra spel jag har installerat. :P

Kod: Markera allt

wine /bla/mythos.exe
Behövdes ingen config alls.
Inte? Jag gjorde så men det hängde sig innan jag kunde logga in.
Har du lyktas logga in och provspelat det?
Det kanske är nån inställning eller nåt du har lagt till i system/system32 för att få nåt annat spel att funka som gör att det funkar för dig?
Får du igång det även efter en nyinstallation av Wine?

Många frågor blir det men det är bara för att jag vill spela det också nu när du fått igång det :)

EDIT:
Så här går det för mig och ingen har skrivit att de har löst det:
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... ngId=20106

Om du har lyckats lösa det så kommer du att hyllas som en hjälte av många GNU/Linux användare på Mythos forumet så fort du visat andra hur de ska kunna göra det :)
Senast redigerad av 1 BadOmen, redigerad totalt 16 gånger.
crille

Inlägg av crille »

Skriver väl om frågan:

Varje gång jag stänger av spelet så blir bilden inzoommad och jag kan inte zoomma ut igen utan jag måste starta om datorn så är det som vanligt igen....
Varför är det så?
Kan ni hjälpa mig med detta så jag slipper starta om datorn när jag har kört regnum?

får se om någon svarar på det nu :P
Användarvisningsbild
DeepThought

Inlägg av DeepThought »

crille, du kan testa att hålla inne Ctrl-Alt och trycka på + (plus) eller - (minus). Det är visserligen inte säkert att det fungerar för dig. Gör det inte det kan du testa att gå in i inställningarna för bildskärmen och ställa tillbaka upplösningen till det du skall ha. Fungerar inte det heller kan du alltid testa att starta om X-servern genom att trycka Ctrl-Alt-Backspace, eller genom att logga ut och logga in igen.

Däremot bör/skall det inte bli så som du säger. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att lösa själva problemet, utan bara symptomet. Jag skall tänka lite och söka lite, för att se om jag kan hitta någon lösning. Ett alternativ är ju att inte spela i helskärmsläge.
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

BadOmen: Mycket lustigt. Har kört en reinstall av OS nyligen så ska testa att installera det igen. Återkommer.
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

cupe skrev:BadOmen: Mycket lustigt. Har kört en reinstall av OS nyligen så ska testa att installera det igen. Återkommer.
Väntar med spänning :)
Användarvisningsbild
Jarulf
Kontakt:

Inlägg av Jarulf »

Blev sugen på att testa Mythos efter att jag läste i den här tråden igår, men det verkar som att det sket sig för utvecklarna?
Well, it’s an interesting few days here for all of us. It’s just been killing me not to post until now, but I really needed to wait until some things were settled and announced. As you may or may not know Flagship Studios laid off almost all employees effective friday[...]So, I’m not exactly sure how long Mythos in its current form will remain up, since it is effectively a testing server
Från http://mythosguru.com/
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

Jarulf skrev:Blev sugen på att testa Mythos efter att jag läste i den här tråden igår, men det verkar som att det sket sig för utvecklarna?
Well, it’s an interesting few days here for all of us. It’s just been killing me not to post until now, but I really needed to wait until some things were settled and announced. As you may or may not know Flagship Studios laid off almost all employees effective friday[...]So, I’m not exactly sure how long Mythos in its current form will remain up, since it is effectively a testing server
Från http://mythosguru.com/
Vafan..
Kan för övrigt tala om att jag inte ens kommer till något installationsprogram längre..
Skriv svar

Återgå till "Spel"