"Tack och ajö" är fursvunnen, varför?
Kan man ta del av utvecklingen i tråden någonstans?
Alltså jag frågasätter inte beslutet, eftersom jag inte vet varför

Hjalle skrev:När en tråd låses och flyttas borde det finnas en förklaring om varför, på den plats som tråden varit på.
Jag har inte tillstånd att läsa den. Men jag skiter i det nu.Sid skrev:Hjalle skrev:När en tråd låses och flyttas borde det finnas en förklaring om varför, på den plats som tråden varit på.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=29445
Anmäl dig till debattgruppen då. Du var själv med och startade debatten.Hjalle skrev:Jag har inte tillstånd att läsa den. Men jag skiter i det nu.Sid skrev:Hjalle skrev:När en tråd låses och flyttas borde det finnas en förklaring om varför, på den plats som tråden varit på.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=29445
Det är ofrånkomligt i debatter. Speciellt på internet.Hjalle skrev:Nä jag skiter i det. Om nu varje tråd ska sluta med att det kastas porslin så är nog inte detta forum för mig.
Jag tar en pause.
Anmäl dig till debattavlan så har du tillgång till den.Xhelm skrev:Jag som skapade tråden "Tack och ajö" har nu plötsligt inte längre rätt att läsa den.
Då får det väl bli ett dubbelt tack och ajö, inte bara till Ubuntu utan också till de fascister som genomför en sådan åtgärd.
Om någon av dem mot förmodan skulle ha lust att ta ansvar och be om ursäkt för detta övergrepp mot all mänsklig anständighet, går det bra att skicka ett enskilt meddelande till mig.
Xhelm
Problemet är att dom skapar en debattråd i cafeet men inte är medlem i debattavlan. Då har dom inte tillgång dit när tråden blir flyttad.Hund skrev:En tråd kan bli låst men den flyttas inte. Mig veterligen har ingen tråd flyttats, bara inlägg som varit OT.
Xhelm: Vilka är fascister?
Aha, jo sånt kan säkert inträffa. Lite synd, men omöjligt att kolla om alla i en tråd är med i Debatt. Alla som vill kan själva gå med i Debatt-gruppen, den är helt öppen.Sid skrev:Problemet är att dom skapar en debattråd i cafeet men inte är medlem i debattavlan. Då har dom inte tillgång dit när tråden blir flyttad.Hund skrev:En tråd kan bli låst men den flyttas inte. Mig veterligen har ingen tråd flyttats, bara inlägg som varit OT.
Xhelm: Vilka är fascister?
Det finns dom som är här för Ubuntu och inte finner något intresse i att debattera om saker, för dom är detta väldigt smidigt då dom slipper se alla debatt-trådar.xoob skrev:Om den är helt öppen vari ligger logiken med att dölja den?
Ah, men tänk om det kommer någon som inte finner något intresse i att läsa Café-kategorin. :)Hund skrev:Det finns dom som är här för Ubuntu och inte finner något intresse i att debattera om saker, för dom är detta väldigt smidigt då dom slipper se alla debatt-trådar. :)xoob skrev:Om den är helt öppen vari ligger logiken med att dölja den? :)
I Café-delen brukar det förekomma milda trådar om väder och vind.xoob skrev:Ah, men tänk om det kommer någon som inte finner något intresse i att läsa Café-kategorin.Hund skrev:Det finns dom som är här för Ubuntu och inte finner något intresse i att debattera om saker, för dom är detta väldigt smidigt då dom slipper se alla debatt-trådar.xoob skrev:Om den är helt öppen vari ligger logiken med att dölja den?
Åååh, den dagen välkomnar jag!xoob skrev: Ah, men tänk om det kommer någon som inte finner något intresse i att läsa Café-kategorin.
OkHund skrev:I Café-delen brukar det förekomma milda trådar om väder och vind.Ibland kan det hetta till debatten och det är väl lite i åtanke för nya medlemar med, att det första dom ser när dom kommer hit är inte en fartfylld debatttråd om något ämne.
ZXSpectrum har vid många tillfällen hoppat in när det väl behövts och stod (som jag minns det) för den första upprensningsaktionen av det slag som du efterfrågat (fast ca 8 månader tidigare och även i de öppna delarna av forumet). ZXSpectrum är ytterst duktig och kompetent och det är faktiskt mest sorgligt att han inte hojtat till om när han gjort ändrignar för honom än för oss andra, för då skulle man se vilket enormt arbete han gjort för att uppfylla just de saker som du oberopat som viktiga vid moderering annars.Sid skrev:De flesta moderatorer tycker jag är duktiga på att berätta varför trådar flyttas eller låses. Undantaget är ZXSpektrum. Han tar bort och flyttar trådar till höger och vänster utan förklaring.