Bollplanksmedlemar och varför?

Diskussion gällande forumet
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Re: Bollplanksmedlemar och varför?

Inlägg av Kattskrället »

Sid skrev:
Kattskrället skrev:
Sid skrev: Det handlar inte om någon enstaka moderator. Jag tappade förtroendet för locot under den korta tid jag var medlem i bollplanket. Det borde du också gjort när du såg vad som skrevs där.
Ja bristen på förtroende förklarar ju varför du oupphörligen, gång efter annan, tjatar om samma frågor och ifrågasätter allt och alla som ideellt försöker hålla ubuntu-se.org igång. Lägg tiden på nåt vettigt istället.

Stenmarks kommentar till Plex på frågan hur han kan köra slalom så fort, dyker upp när jag ser ditt nick.....
Ja du och de andra bollplanksmedlemmarna gör mycket vettigt här. Vad bidrar du med bobcat?
Suck. Stoffen, jag har redan berättat för dig att jag är en vanlig medlem härinne numera. Det är en halv jävla evighet sedan jag avsade mig från att vara bollplanksmedlem.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Det var ett jävla tjafs om ingenting! :P
Bollplanket är en perfekt plats för engagerade i forumet att bolla idéer med varandra.

Hur blir man då medlem, ja man kan ha vart aktiv i forumet eller på annat sätt bidragit till ubuntu-se. Eller så kan det vara så att man är en trevlig prick med vettiga idéer. Huvudsaken är att man uppmärksammats av någon inom administrationen och verkar kunna bidra.
Men vad har egentligen detta för betydelse, och varför detta tjafs om småsaker, när de finns mkt bättre saker att ödsla energi på? :-\
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Det borde väl rimligtvis vara enkelt att skriva en kort motivering till varför dessa föredettingar är medlemmar i bollplanket.
Användarvisningsbild
rancor
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av rancor »

Sid skrev:
Ulsak skrev:Ja, där ser man! jag kände inte heller igen namnet, men jag visste att det fanns en naturligt förklaring.
@Sid: Hört talas om uttrycket kasta ut "barnet med badvattnet" . Bara för att du inte är ense med nån enstaka moderator eller admin så behöver ju inte LoCot sammantaget saknat vare ditt eller nån annans förtroende.
Det handlar inte om någon enstaka moderator. Jag tappade förtroendet för locot under den korta tid jag var medlem i bollplanket. Det borde du också gjort när du såg vad som skrevs där.
Jag blev avsatt av LoCot och har fortfarande förtroende för dem, vi har bara olika sätt att se på saker men i grund och botten gällande Ubuntu, Linux och öppen källkod så har jag inga tvivel om att vi alla vill åt ungefär samma håll.

Jag tycker du är en lustig figur, allt hat och misstro som du ständigt bär med dig. Även om du besitter viss kunskap så tillför du inget gott i slutändan. Du eldar på med din misstro till dem som har förtroendeposter. Det grundar sig inte om att någon gör ett sämre jobb, det handlar helt enkelt om en vanföreställning om att alla med "maktpossitioner" vill dig och alla andra illa och du är den som skall rädda dem, öppna upp och göra allt gott. Din ständiga kamp mot "orättvisorna" och dem som lever i det dolda har blivit din livsuppgift som måste besegras till varje pris, även om det tär på dig och alla i din omgivning.

Om du ens respekterar en demokrati det mista bör du ge dig, sluta vara den revolutionär som tror sig rädda folket från etablissemanget. LoCot är valt av folket och kan avsättas av folket i nästa val. Om dem gör ett dåligt jobb så kommer dem inte att bli omvalda så snälla sluta älta och acceptera att du inte behöver tjôta hål i huvudet som ett småbarn för att få din vilja igenom. Då handlar det inte längre om demokrati utan rättshaverism.
Sid

Inlägg av Sid »

rancor skrev:
Sid skrev:
Ulsak skrev:Ja, där ser man! jag kände inte heller igen namnet, men jag visste att det fanns en naturligt förklaring.
@Sid: Hört talas om uttrycket kasta ut "barnet med badvattnet" . Bara för att du inte är ense med nån enstaka moderator eller admin så behöver ju inte LoCot sammantaget saknat vare ditt eller nån annans förtroende.
Det handlar inte om någon enstaka moderator. Jag tappade förtroendet för locot under den korta tid jag var medlem i bollplanket. Det borde du också gjort när du såg vad som skrevs där.
Jag blev avsatt av LoCot och har fortfarande förtroende för dem, vi har bara olika sätt att se på saker men i grund och botten gällande Ubuntu, Linux och öppen källkod så har jag inga tvivel om att vi alla vill åt ungefär samma håll.

Jag tycker du är en lustig figur, allt hat och misstro som du ständigt bär med dig. Även om du besitter viss kunskap så tillför du inget gott i slutändan. Du eldar på med din misstro till dem som har förtroendeposter. Det grundar sig inte om att någon gör ett sämre jobb, det handlar helt enkelt om en vanföreställning om att alla med "maktpossitioner" vill dig och alla andra illa och du är den som skall rädda dem, öppna upp och göra allt gott. Din ständiga kamp mot "orättvisorna" och dem som lever i det dolda har blivit din livsuppgift som måste besegras till varje pris, även om det tär på dig och alla i din omgivning.

Om du ens respekterar en demokrati det mista bör du ge dig, sluta vara den revolutionär som tror sig rädda folket från etablissemanget. LoCot är valt av folket och kan avsättas av folket i nästa val. Om dem gör ett dåligt jobb så kommer dem inte att bli omvalda så snälla sluta älta och acceptera att du inte behöver tjôta hål i huvudet som ett småbarn för att få din vilja igenom. Då handlar det inte längre om demokrati utan rättshaverism.
Jag kommer jättebra överens med de flesta i administrationen. Vad menar du?
Användarvisningsbild
rancor

Inlägg av rancor »

Sid skrev:
rancor skrev:
Sid skrev:

Jag kommer jättebra överens med de flesta i administrationen. Vad menar du?
Du skrev precis "Jag tappade förtroendet för locot under den korta tid jag var medlem i bollplanket. Det borde du också gjort när du såg vad som skrevs där.". Administrationen är en del av LoCo:t vilket är några av dem du inte har något förtroende för. Det är trevligt att du kommer bra överens med dem men man måste även lita på dem, alltså acceptera att det faktiskt finns diskussioner på olika nivåer som man inte får ta del av.
Sid

Inlägg av Sid »

Då kanske du ska acceptera att du numera driver ett forum utan medlemmar och därmed sluta tjafsa här?
Kattskrället
AVREGISTRERAD
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Kattskrället »

Hahahaa.....Stoffen.....är du full eller? ;D

Ena stunden skriver du att du inte hyser något som helst förtroende för LoCo:t, och i nästa så är du jättebundis med administrationen och kastar direkt ut en totalt oförstående motfråga.....ja trolla på du......lololol......... ;D ;D ;D
Användarvisningsbild
rancor

Inlägg av rancor »

Sid skrev:Då kanske du ska acceptera att du numera driver ett forum utan medlemmar och därmed sluta tjafsa här?
hehe, jo, jag kände mig lite ensam där borta så jag gick hit och kramades med dig istället

Hur som helst så tackar jag dig, det krävs ingen raketforskare för att se min poäng när du lägger ut dig själv så öppet eller som man hade sagt på utrikiska "point proven", jag vilar mitt fall.
Sid

Inlägg av Sid »

Kattskrället skrev:Hahahaa.....Stoffen.....är du full eller? ;D

Ena stunden skriver du att du inte hyser något som helst förtroende för LoCo:t, och i nästa så är du jättebundis med administrationen och kastar direkt ut en totalt oförstående motfråga.....ja trolla på du......lololol......... ;D ;D ;D
Det är skillnad på administrationen och locot.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Sid skrev:

Så vad du vill säga är att administrationen inte håller locot i tyglar som du anser är nödvändiga för en civiliserad diskurs?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Sid

Inlägg av Sid »

rancor skrev:
Sid skrev:Då kanske du ska acceptera att du numera driver ett forum utan medlemmar och därmed sluta tjafsa här?
hehe, jo, jag kände mig lite ensam där borta så jag gick hit och kramades med dig istället

Hur som helst så tackar jag dig, det krävs ingen raketforskare för att se min poäng när du lägger ut dig själv så öppet eller som man hade sagt på utrikiska "point proven", jag vilar mitt fall.
Du har sett för mycket startrek lilla gubben.
Sid

Inlägg av Sid »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Sid skrev:

Så vad du vill säga är att administrationen inte håller locot i tyglar som du anser är nödvändiga för en civiliserad diskurs?
Vad jag vill säga är att bara administrationen ska ha tillgång till dolda tavlor. Framgick inte det?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Sid skrev:Vad jag vill säga är att bara administrationen ska ha tillgång till dolda tavlor. Framgick inte det?
Nej, inte riktigt.

Du har yttrat dig om att en del av administrationen inte ska ha tillgång till dolda tavlor. Du har yttrat dig om att samarbetstavlor mellan olika administrationsgrupper inte borde finnas osv.

För det första är att utestänga kontaktpersonerna från administrationen och den andra är att stänga igen bollplanket.
Sid

Inlägg av Sid »

Mekaniserad Apelsin skrev:
Sid skrev:Vad jag vill säga är att bara administrationen ska ha tillgång till dolda tavlor. Framgick inte det?
Nej, inte riktigt.

Du har yttrat dig om att en del av administrationen inte ska ha tillgång till dolda tavlor. Du har yttrat dig om att samarbetstavlor mellan olika administrationsgrupper inte borde finnas osv.

För det första är att utestänga kontaktpersonerna från administrationen och den andra är att stänga igen bollplanket.
Jag anser inte att bollplanket och kontaktpersonerna är en del av administrationen.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Sid skrev:Jag anser inte att bollplanket och kontaktpersonerna är en del av administrationen.
Jag har kanske varit med för länge, jag ser definitivt kontaktpersonerna som en del av administrationen.

Och jag håller med dig, bollplanket borde inte vara så stort. Men om det sitter vi mest och nickar i samförstånd, kan vi sluta diskutera det tills vidare i den här tråden tills någon motsäger sig det?
Sid

Inlägg av Sid »

Och jag håller med dig, bollplanket borde inte vara så stort. Men om det sitter vi mest och nickar i samförstånd, kan vi sluta diskutera det tills vidare i den här tråden tills någon motsäger sig det?
Ska vi schemalägga bumpandet då?
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Sid skrev:
Ska vi schemalägga bumpandet då?
Det låter finfint. Kanske t.o.m. ett försök att arbeta innanför systemet skulle fungera, söka acceptans för sina idéer och sedan hjälpa till att genomföra dem?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Det finns säkert en och annan i bollplanket som är bortglömd av dom flesta medlemmarna. Elegantmachine var moderator ett tag, därför är hon med. Vi har väl tänkt att folk som varit med i administration, förtroenderåd osv ska vara med i bollplanket, men det händer ju också att vi glömt att fixa det för någon. Faddrar har ju också tillgång. En del andra aktiva som kanske deltagit i något speciellt projekt osv. Det hela är säkert inte helt konsekvent genomfört, några har säkert missats. Vissa, som tex Kattskrället, har avsagt sej.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Skriv svar

Återgå till "Forum"