KanineN skrev:Tja. Jag har hittat en hemsida där man kan beställa stickers där det står "ubuntu inside"
http://system76.com/article_info.php?articles_id=9
där finns hemsidan. Jag tänkte beställa men sedan så såg jag att inte Sverige var med på listan.. Kanske någon ska ta itag med det här?
Detta är en diskussion som vi har haft tidigare. Jag tror att just den citerade hemsidan dök upp
för c:a ett och ett halvt, två år sedan. Det är absolut ett alternativ för den som vill ha stickers.
Man får vända sig till en av deras hemsidor som verkar nära och bra. Försöka lista ut vad fraktkostnaden blir
och därmed får man lätt styckepriset. Sedan är det bara att ta hem, om man vill.
Jag tror inte att den typen av upplägg är något som föreningen anser sig vilja arbeta efter. Att inte ta något
över huvudtaget, förutom frakt, men väl arbetet för att distribuera. Då faller lite med idéen till varför vi
startade föreningen. Det var ju för att kunna generera medel till arbetet för en utbredning av Ubuntu i Sverige.
Så, det är två helt skilda upplägg som diskuteras här.
Inget av dem är fel, visavi det andra. De tjänar bara, var för sig, lite olika syften.
Jag har märken från båda. De skiljer sig åt layout- färgmässigt, men är snygga vart och ett för sig.
Föreningens märken tycker jag för egen del, är ett strå vassare, med sin vita bakgrund.
Skillnaden i pris mellan de två alternativen avgörs således av fraktkostnaden för det ovan citerade,
jämfört med priset på föreningens dito. I slutänden kommer det att kunna bli någonstans runt halva
beloppet, gissar jag.
Handlar man via föreningen så blir det då en del som hamnar hos föreningen och bidrager till deras
verksamhet, som är en nog så fin tanke och gärning.
Jag har ju själv tidigare importerat liknande märken från Tyskland, för försäljning inom forumet.
Den tillverkaren upphörde med framtagningen av märken pga dålig beläggning. Jag köpte hem lite
större mängder (några hundratals åt gången) och fraktkostnaden blev några kronor per märke.
Låt layouten avgöra om du vill ha ett märke av den ena, eller andra sorten. Passar föreningens märke
in på ditt tycke och smak, handla från dem. Det blir som nämnts, ett bidrag till utvecklingen av Ubuntu.
Lycka till!
Tukken