..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Mitt lär nog vara en gammal 486:a (eller liknande) som körde Windows 2.0. Problemet var bara att efter varje omstart av datorn var man tvungen att installera om rubbet. Det fanns alltså ingenting på disken längre.
Tror det var 16 stycken 5.25"-disketter, lagom roligt.
cupe@sara:~$ linux
The program 'linux' is currently not installed. You can install it by typing:
sudo apt-get install user-mode-linux
bash: linux: command not found
cupe@sara:~$
Outlook (jag tror det är 2003) tömmer det man ctrl-c:at och fyller det med en bild av en avbockad ruta varje gång man startar ett nytt mail, oftast vill man ju starta mailet med att klistra in något, och då ploppar den där bocken upp: "Ännu en användare förtvivlad, förbannad och nedbryten" tror jag den betyder.
Året var början på 1999
Jag hade praktik på ett utbildningsföretag i Norrköping. Det var främst Data körkort det handlade om. Vad jag gjorde där vet jag inte än i dag.
Hur som haver så teknikern som jobbade där var en bräcklig själ (vilket jag inte visste förren efter det jag skojat med honom). Alla visste att jag var Mac användare, och retade mig för det, även teknikern.
Jag blev tipsad om ett litet program som jag kunde lägga in i Windows, så allt såg ut som ett Mac OS 8 operativ, vilket jag gjorde.
Det var första gången i mitt liv som jag fick se en vuxen människa gråta hysteriskt.
VI blev ganska goda arbetskamrater efter det, så jag fick lära mig en del om windows NT4 nätverk och server...
Patrik Johansson skrev:Året var början på 1999
Jag hade praktik på ett utbildningsföretag i Norrköping. Det var främst Data körkort det handlade om. Vad jag gjorde där vet jag inte än i dag.
Hur som haver så teknikern som jobbade där var en bräcklig själ (vilket jag inte visste förren efter det jag skojat med honom). Alla visste att jag var Mac användare, och retade mig för det, även teknikern.
Jag blev tipsad om ett litet program som jag kunde lägga in i Windows, så allt såg ut som ett Mac OS 8 operativ, vilket jag gjorde.
Det var första gången i mitt liv som jag fick se en vuxen människa gråta hysteriskt.
VI blev ganska goda arbetskamrater efter det, så jag fick lära mig en del om windows NT4 nätverk och server...
Det var möjligen inte Adata? Eller om de kanske hette Ad-data.. eller något liknande?