Hej hopp!
Jag sitter hemma med ett nyinstallerat Ubuntu Hardy Heron dualbootat med windows xp.
jag funderar på hur stor skillnad det kan tänkas bli om jag som nu, spelar wow (gammal installation överkopierad till xp-partionen) från xp-partionen eller om jag för en nyinstallation igenom wine?
Kan det bli stora skillnader eller bara marinella tro?
Konstig formulering kräver sammanfattning!!
Får jag bättrer fps om jag gör en fresh installation via wine, eller kan jag behålla min gamla "copy-paste"-installation som ligger på xp-disken?
/Markus
Installera eller ta en gammal installerad wow?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Re: Installera eller ta en gammal installerad wow?
Jag tror inte det blir någon större skillnad. Wine installerar wow precis som installern säger, fast i en annan katalog.
Det som skulle kunna ge bättre fps är att testa att konfa wine och möjligtvis några wow-filer. Det finns garanterat massvis med guider om man söker runt.
Det som skulle kunna ge bättre fps är att testa att konfa wine och möjligtvis några wow-filer. Det finns garanterat massvis med guider om man söker runt.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: Installera eller ta en gammal installerad wow?
Förut när jag dual-bootade så vart det något knas med rättigheterna på filerna när jag kopierade från ntfs-partitionen. Vet dock inte hur det fungerar idag. Men om det skulle bli någon skillnad i prestanda att göra så har jag svårt att tro. Dock från dator till dator så kan det bli bättre/sämre prestanda av att köra genom Wine.