bränna .avi?
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
bränna .avi?
Finns det något program som bränner .avi-filer till skiva som vcd så jag kan spela den i en dvd-spelare. Testade lite olika program men hittade inget. k3b, braseo och gnomeBaker testade jag.
- Mats L
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: bränna .avi?
Finns ett program som heter devede i Synaptic. Har bara installerat och tittat lite i menyerna, men det verkar som att vcd finns med.
VCD är ruskigt gammalt, MPEG-2 är att föredra. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
japp, men filerna jag ska bränna är i .avi. Och det är väl lika med VCD eller har jag fattat det där fel?
I vilket fall så går det itne bränna .avi med de programmen jag testat.
I vilket fall så går det itne bränna .avi med de programmen jag testat.
VCD har ungefär lika bra kvalite som ett gammalt VHS band. DeVeDe kan skapa en Video DVD.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- BadOmen
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Eftersom andra hjälper dig med bra program så kan jag i stället tipsa dig om att köpa en billig DVD spelare som klarar av avi filer med mera. Det är så behändigt att bränna in 6 st avi filer på en och samma DVD skiva och köra den direkt i DVD spelaren. Du sparar in pengar på att bränna ut färre dvd skivor dessutomjansson skrev:Finns det något program som bränner .avi-filer till skiva som vcd så jag kan spela den i en dvd-spelare. Testade lite olika program men hittade inget. k3b, braseo och gnomeBaker testade jag.