Amsn

Tozil
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Amsn

Inlägg av Tozil »

Hejsan!

hoppas jag skriver på rätt ställe:)

det är så att när jag försöker byta visningsbild på amsn så loggas jag ut ur datorn,
vad beror detta på ?
vad för uppgifter behöver ni ha för o hjälpa mgi :)?
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Re: Amsn

Inlägg av zero gravity »

Nu skall vi se vad vi kan göra åt ditt problem :)
Du beskriver det som om att när du ändrar bild så dör allt och du kommer till inloggningsfönstret igen?
Om så är fallet så är det de grafiska interfacet (kallat X) som dör och sådana problem kan vara lite bökiga att ordna. Men vi kan försöka med lite olika sätt.

* Först kan vi testa ändra din bild via en konfigurationsfil. Öppna katalogen .amsn (puntken betyder att den är dold, tryck ctrl+h för att se den). Gå in i katalogen med samma namn som ditt inloggningsnamn. Där finns en fil som heter config.xml som du öppar med text-editorn (gedit). Leta sedan upp följande stycke:

Kod: Markera allt

<entry>
      <attribute>displaypic</attribute>
      <value> # </value>
   </entry>
Ersätt # med den fulla sökvägen till den bild du vill ha, t.ex. /home/ditt_namn/bilder/bilden.jpg

* Funkar inte det så kan vi ominstallera amsn. Ta först bort katalogen .amsn ominstallera sedan amsn.
Senast redigerad av 1 zero gravity, redigerad totalt 10 gånger.
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Jag har precis samma problem men för att komma runt det så går det att stänga av de visuella effekterna.
System - Inställningar - Utseende och så under fliken visuella effekter så markerar du Inga effekter.

Nu ska det gå att byta bild och när du fått den bild du vill ha så kan du sätta på effekterna igen på samma ställe som du tog bort dem. Du måste göra detta varje gång du byter bild i aMSN... Förhoppningsvis så fixas denna bug snart :)
Tozil
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Tozil »

tack :D!
testar nog den nedersta först lät minst knepig:D
jo jag har nu hört att problemet har med compiz o göra >.<?
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

BadOmen skrev:Jag har precis samma problem men för att komma runt det så går det att stänga av de visuella effekterna.
System - Inställningar - Utseende och så under fliken visuella effekter så markerar du Inga effekter.

Nu ska det gå att byta bild och när du fått den bild du vill ha så kan du sätta på effekterna igen på samma ställe som du tog bort dem. Du måste göra detta varje gång du byter bild i aMSN... Förhoppningsvis så fixas denna bug snart :)
Fusion Icon finns, då kan man stänga av CompizFusion med ett par musklick via en ikon i aktivitetsfältet.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Inlägg av BadOmen »

Hund skrev:
BadOmen skrev:Jag har precis samma problem men för att komma runt det så går det att stänga av de visuella effekterna.

Fusion Icon finns, då kan man stänga av CompizFusion med ett par musklick via en ikon i aktivitetsfältet.
tack, det var smidigt :)
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"