Behöver en fadder är ny

Rickard Tan
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Behöver en fadder är ny

Inlägg av Rickard Tan »

Hejsan.

Är ny. Efter flera år windowsmissbruk känns roligt och spännade att få tillgång till Ubuntu. Då jag inte har några kunskaper om Linux och installatin och konfigurering i denna miljö, behöver jag hjälp. De initiala problemen avser ljud och webbtv. Min dator: Amilo 1510pa. Har postat några frågor på forumet men dessvärre utan att komma tillrätta med mina problem.

Funderar på att köpa en eee pc 900, undrar om det funkar med Ubuntu på denna eller om det befintliga op är okej?

Tacksam för hjälp

Rickard
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Behöver en fadder är ny

Inlägg av Christian Johansson »

Tyvärr har jag nog inte tillräcklig kunskap för att vara fadder men jag vill i alla fall säga att jag är intresserad av att höra hur det går för dig för jag har också en Fujitsu-Siemens Amilo Pa1510 där jag eventuellt har tänkt installera Ubuntu i framtiden. Det är den enda dator av tre datorer jag har där jag så här långt enbart har Windows installerat.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Rickard Tan skrev:Hejsan.

Är ny. Efter flera år windowsmissbruk känns roligt och spännade att få tillgång till Ubuntu. Då jag inte har några kunskaper om Linux och installatin och konfigurering i denna miljö, behöver jag hjälp. De initiala problemen avser ljud och webbtv. Min dator: Amilo 1510pa. Har postat några frågor på forumet men dessvärre utan att komma tillrätta med mina problem.

Funderar på att köpa en eee pc 900, undrar om det funkar med Ubuntu på denna eller om det befintliga op är okej?

Tacksam för hjälp

Rickard
Om ljud och webbTV: Lite hjälp i länken nedan, jag ska vara uppriktig. Det är en massa ofria lösningar. Men man kommer tillrätta med en del mediaproblem.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683

Om eeePC: Det finns denna länk http://wiki.eeeuser.com/ubuntu:eeexubuntu:home att kika på..
krister80
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av krister80 »

Hej, jag har en amilo Pa 1510 som jag kör ubuntu på och jag har inga problem, har för mig att det va lite problem med ljudet i början, men det va inte svårt o fixa.. annars har det funkat klockrent. 8)
casper2
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av casper2 »

ni som kör amilo har ni hittat något sett att ställa in fjärrkontrollen ??
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Om EeePC 900 är som den lilla 7":aren som kommit till Sverige nyligen lär det inte bli några problem. Jag har installerat standardUbuntu på en EeePC 700 utan minsta bekymmer. Kör med Compizeffekter och hela paketet. Fungerade ännu finare sedan jag bytte upp mig till 2 GB minne.
Rickard Tan

Inlägg av Rickard Tan »

Skall pröva förslag på lösning avseende ljud och bild, det regnar ju idag.

Tack för era förslag.

Rickard
Rickard Tan

Webb tv + Youtube löst

Inlägg av Rickard Tan »

Webb tv + Youtube löst

Installerade Ubuntu åt min dotter. Satt och tittade när hon gick in på url <a class="postlink" href="http://www.bershka.com">www.bershka.com</a>, någon modesajt för tjejer. Där ombads hon installera olika plugins för mozilla. vips så fungerade youtube.

Upptäckte att jag själv hade firefox 2 och 3 aktiva samtidigt.

Ljudet fungerar om man losar pulsaudio.

Rickard
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"