8.04 hjälp! seg dator

katxor

8.04 hjälp! seg dator

Inlägg av katxor »

Tjena,

Jag uppgraderade till 8.04 igår från gutsy och installationene verkade gå smärtfritt, men när jag sen startade så verkade det som att hela datorn segades ner ordentligt.

Min första tanke var att ati drivisarna hade avaktiverats men nopp, de var aktiva och verkade uppdaterade.
så min fråga är nu, vad kan det vara för fel när datorn känns lika seg som om man installerat winXP på en 486:a och filmer visas med 5fps?

ser fram emot svar

**edit** sitter på en 2600+ 1.5GB-ram och radeon 9800pro så hårdvarumässigt borde det inte vara några problem.
newbie
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: 8.04 hjälp! seg dator

Inlägg av newbie »

katxor skrev:Tjena,

Jag uppgraderade till 8.04 igår från gutsy och installationene verkade gå smärtfritt, men när jag sen startade så verkade det som att hela datorn segades ner ordentligt.

Min första tanke var att ati drivisarna hade avaktiverats men nopp, de var aktiva och verkade uppdaterade.
så min fråga är nu, vad kan det vara för fel när datorn känns lika seg som om man installerat winXP på en 486:a och filmer visas med 5fps?

ser fram emot svar

**edit** sitter på en 2600+ 1.5GB-ram och radeon 9800pro så hårdvarumässigt borde det inte vara några problem.
Jag har samma problem och datorn "låser" sig ofta. Allt man kan göra då är att stänga av via strömknappen.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det skulle ev kunna vara uppgraderingen som är orsaken till problemet. Du skulle kunna göra en ny ominstallation med 8.04 från start.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
katxor

Inlägg av katxor »

kan man inte nedgradera till gutsy igen då? är inte så sugen på att bli av med ~150gb musik och film samt en massa månaders tweakande ;)

hittade nånstans att ati drivisarna som följer med HH8.04 var lite buggiga och att man kunde nedgradera dessa relativt enkelt, så jag ska nog prova det innan jag provar något annat...
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Man kan inte nedgradera. Har du allt på samma partition? Alla inställningar etc sparas i din hemmapp i dolda filer och mappar, spara dom så är det lugnt.

Drivrutiner för vad?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"