Little John hedersmedlem?

Diskussion gällande forumet
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Little John hedersmedlem?

Inlägg av Sid »

DimensionX skrev:
Hund skrev:DX: Jag har inte beskyllt dig för att trolla, jag sa att kritik är bra men det där lät mer som trollande/elakheter.
Du ändrade ditt inlägg. Jag såg det innan ändringen. Du hade ordet trolla med i ändringen också, om än något mildare.
Du ska inte anklaga någon för att ändra i sina inlägg då du satt det i system
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Sid skrev:
DimensionX skrev:
Hund skrev:DX: Jag har inte beskyllt dig för att trolla, jag sa att kritik är bra men det där lät mer som trollande/elakheter.
Du ändrade ditt inlägg. Jag såg det innan ändringen. Du hade ordet trolla med i ändringen också, om än något mildare.
Du ska inte anklaga någon för att ändra i sina inlägg då du satt det i system
Jag har aldrig ändrat i mina, bara "lagt till".

EDIT:

Det borde du kanske märkt själv idag eftersom vi debatterat lite du och jag?
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Har tagit bort några OT inlägg, råkade glömma några ser jag men låter de ligga kvar så länge de inte gör någon vidare skada. Dags att hålla sig till ämnet Igen.
Sid

Inlägg av Sid »

Tillbaka till ämnet. LJ har offentligt baktalat forumet och forumets medlemmar. Han har dessutom frivilligt avsagt sig sitt medlemskap. I mina ögon har han gjort sitt här.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Gör så här. Det är ert forum och ni sitter som admins och mods.

Vill ni ta bort någons titel så är det er sak, jag tycker dock att det är både fel och småsint att göra så. Men, det är upp till er.

Själv postar jag om XP/Vista just nu och bryr mig inte alltför mycket om jag blir sparkad faktiskt. Så, jag är fullt raderbar (skulle till och med uppskatta det faktiskt). :)

Vad jag däremot inte uppskattar är folk som "tycker saker" och godtyckligt anklagar andra för att vara troll. Lika lite uppskattar jag folk som vräker ur sig svordomar.

Då räcker det för min del.

Men, skicka ett PM först så jag vet. :)
Sid

Inlägg av Sid »

DimensionX skrev:Gör så här. Det är ert forum och ni sitter som admins och mods.

Vill ni ta bort någons titel så är det er sak, jag tycker dock att det är både fel och småsint att göra så. Men, det är upp till er.

Själv postar jag om XP/Vista just nu och bryr mig inte alltför mycket om jag blir sparkad faktiskt. Så, jag är fullt raderbar (skulle till och med uppskatta det faktiskt). :)

Vad jag däremot inte uppskattar är folk som "tycker saker" och godtyckligt anklagar andra för att vara troll. Lika lite uppskattar jag folk som vräker ur sig svordomar.

Det var då ett jävla tjat. PM:a en admin så är jag säker på att dom kan avaktivera ditt konto...
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Sid skrev:
DimensionX skrev:Gör så här. Det är ert forum och ni sitter som admins och mods.

Det var då ett jävla tjat. PM:a en admin så är jag säker på att dom kan avaktivera ditt konto...
Då gör jag det...igen.

Hoppas jag verkligen blir raderad denna gången.

Och ordet "tjat" tycker jag du skulle tala ganska tyst om. ;)

EDIT:

Done..........
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 5 gånger.
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Så här har jag fattat situationen:
Little Johns konto har varit inaktiverat. Jag tror många kan uppfatta detta som att både konto och titel varit inaktiverade och kunnat aktiveras vid önskemål. Därför tror jag inte man skall, av denna orsak, ta bort hans titel. Det som är inaktiverat borde ju kunna aktiveras.

Möjligen kan man göra situationen tydligare i framtiden genom att låta alla användare som vill helt enkelt sudda sina konton själva med titlar och allt. - Att inte ha möjligheten till "inaktiverade" konton. (och i synnerhet inte kunna ha andra aktiverade konton samtidigt)

När det gäller "förtal" så verkar det ju inte som om bloggarna finns kvar och f.n. vet jag inte vad man skall grunda ett återkallande på.

Däremot kan nog hedersmedlemskap och andra positioner i föreningar ibland återkallas. Men i det här fallet vet jag inte om det kommit fram tillräckliga orsaker? (Upprepat, grovt, osakligt, offentligt, förtal av forum eller Ubuntu borde kanske vara en orsak till återkallande av de flesta positioner/titlar i forum, dock inte av vanligt medlemskap, då duger varningar/tidsbegränsad ban?)

Men det här är alltså min personliga uppfattning, i alla fall idag, det är en svår fråga :)

EDIT: Lade till "offentligt": --- Upprepat, grovt, osakligt, offentligt, förtal ...
Sid

Inlägg av Sid »

Uppenbarligen har många sett hans bloggande och tagit illa vid sig av det. En hedersmedlem ska vara lojal. LJ är inte det.
KiviE

Inlägg av KiviE »

ycc skrev:När det gäller "förtal" så verkar det ju inte som om bloggarna finns kvar och f.n. vet jag inte vad man skall grunda ett återkallande på.
Nej det blir svårt. Men iom att LJ hade lämnat forumet just då så tänkte tex jag inte ens på att försöka få bort hans titel. Han var ju liksom inte ens kvar. Nu när han har kommit tillbaka så är alla bevisen borta så det är en knivig situation.
Användarvisningsbild
defatist

Inlägg av defatist »

KiviE skrev:
ycc skrev:När det gäller "förtal" så verkar det ju inte som om bloggarna finns kvar och f.n. vet jag inte vad man skall grunda ett återkallande på.
Nej det blir svårt. Men iom att LJ hade lämnat forumet just då så tänkte tex jag inte ens på att försöka få bort hans titel. Han var ju liksom inte ens kvar. Nu när han har kommit tillbaka så är alla bevisen borta så det är en knivig situation.
Nej! Alla bevis är inte alls borta jag har kvar mina känslor när jag läste LJ bloggande på IDG. Jag kommer ihåg att jag då tyckte att det var skönt ,på något sätt, att han då INTE representerade vårt forum. Jag kan inte ordagrant komma ihåg detaljerna men rubriken på bloggen var "Nu har jag lämnat Ubuntu".

Jag trodde på det!
Sid

Inlägg av Sid »

+1
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jag har medvetet hållit mig utanför den här, vad jag anser, lätt meningslösa tråden, men efter en suveränt god middag i trevligt sällskap, några öl & en helt absurt skön sommarkväll tänkte jag att det var dags att i några minuter göra något helt annat. Så... ::)

LJ har gjort ett ton för det här forumet. Han har också gjort vissa misstag. Jag anser att vad han gjort här fortfarande väger så mycket tyngre än hans misstag så att ens ta upp ämnet är i mina ögon lätt skamligt. Visst, jag fattar Sid's utgångspunkt, men LJ's "titel" (här) spelar egentligen ingen som helst roll för dig Sid, skit i att reta dig på det här och fokusera på att Linux & FOSS växer mer & mer för varje minut, att vi faktiskt har ett himla najs väder (för en gångs skull) och att AIK fortfarande är kanonbra (och så vidare)... ;D

Slutsats; LJ är värd sin titel oavsett om han är lite sur för tillfället & snackar lite blaj på IDG - jag personligen tackar istället LJ för allt positivt han i stort tillfört forumet, jobbet han lagt och hans tid här. :)

Nu går jag ut, sätter mig vid poolkanten, kliar hunden bakom örat, öppnar ytterligare en Carlsberg Sort Guld & njuter av vad som (i värsta fall) kan vara slutet årets enda sommarvecka ;D /Skål
Användarvisningsbild
defatist

Inlägg av defatist »

farmfield skrev:Jag har medvetet hållit mig utanför den här, vad jag anser, lätt meningslösa tråden, men efter en suveränt god middag i trevligt sällskap, några öl & en helt absurt skön sommarkväll tänkte jag att det var dags att i några minuter göra något helt annat. Så... ::)

LJ har gjort ett ton för det här forumet. Han har också gjort vissa misstag. Jag anser att vad han gjort här fortfarande väger så mycket tyngre än hans misstag så att ens ta upp ämnet är i mina ögon lätt skamligt. Visst, jag fattar Sid's utgångspunkt, men LJ's "titel" (här) spelar egentligen ingen som helst roll för dig Sid, skit i att reta dig på det här och fokusera på att Linux & FOSS växer mer & mer för varje minut, att vi faktiskt har ett himla najs väder (för en gångs skull) och att AIK fortfarande är kanonbra (och så vidare)... ;D

Slutsats; LJ är värd sin titel oavsett om han är lite sur för tillfället & snackar lite blaj på IDG - jag personligen tackar istället LJ för allt positivt han i stort tillfört forumet, jobbet han lagt och hans tid här. :)

Nu går jag ut, sätter mig vid poolkanten, kliar hunden bakom örat, öppnar ytterligare en Carlsberg Sort Guld & njuter av vad som (i värsta fall) kan vara slutet årets enda sommarvecka ;D /Skål
"vad jag anser, lätt meningslösa tråden"
Tack för den sågningen tänker inte sänka mej till din nivå!
Kurage är ett ord jag tänker på ialla fall
Du ha de!!
Sid

Inlägg av Sid »

farmfield skrev:Jag har medvetet hållit mig utanför den här, vad jag anser, lätt meningslösa tråden, men efter en suveränt god middag i trevligt sällskap, några öl & en helt absurt skön sommarkväll tänkte jag att det var dags att i några minuter göra något helt annat. Så... ::)

Du har ju heller inte råkat ut för LJ...
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Två argument har jag hört till varför LJ skulle få hederstiteln bortagen, resten i denna tråden har tyvärr varit gnäll och tjafs, vilket dessutom lett till mängder med bortmodererade inlägg.
Men två saker vet jag och det är att LJ tackat för sig minst två gånger, och att han har lagt ner väldigt mkt arbete på ubuntu-se.
Vi kan ha kvar titeln som ett tack för det han gjort, eller så kan vi ta bort den för att tillfredställa de som finner det olämpligt.

Har inte riktigt koll längre på vilka/vilket konto LJ använder sig av här inne, om än något. Så titeln i sig är egentligen helt meningslös eftersom kontot den är kopplad till är inaktiverat.
Eftersom det inte finns några riktlinjer och det är splittrade uppfattningar om saken, så tycker jag vi skall fråga personen i fråga (LJ) om hur han vill ha det med kontot och titeln. Det vore i alla fall det mest respektfulla vi kan göra av den här röran.

ps. Det är lite tröttsamt med personer som drar från ubuntu-se och dagarna efter kommer tillbaka. Personer som vill ha sina konton raderade, men ändå fortsätter posta etc.
Kan inte alla försöka skicka lite tydligare signaler och agera utifrån dessa, det blir i längden förvirrande med allt detta velande.
Sid

Inlägg av Sid »

LJ använder sig alltså inte av sitt "hederskonto" utan av ett annat konto?
KiviE

Inlägg av KiviE »

Mig veterligen har bara LJ kontot LittleJohn numera och alltså har han och använder(?) titeln. Nu har jag inte sett LJ skriva någonstans i forumet sen hans konto blev återaktiverat men det är det enda han har vad jag vet.
Sid

Inlägg av Sid »

KiviE skrev:Mig veterligen har bara LJ kontot LittleJohn numera och alltså har han och använder(?) titeln. Nu har jag inte sett LJ skriva någonstans i forumet sen hans konto blev återaktiverat men det är det enda han har vad jag vet.
Vad har han haft för nick tidigare?
KiviE

Inlägg av KiviE »

farmfield skrev:Slutsats; LJ är värd sin titel oavsett om han är lite sur för tillfället & snackar lite blaj på IDG - jag personligen tackar istället LJ för allt positivt han i stort tillfört forumet, jobbet han lagt och hans tid här. :)
För mig är inte det viktiga hurvida LJ ska få behålla sin titel eller inte utan snarare frågeställningen om titeln är på livstid och om inte hur man förlorar den.

Det är just de här 'tillfällena' som sprider olust och negativ reklam som är dåligt för alla, utom kanske ofria program. En hedersmedlem tycker jag borde kunna visa ett lugn och inte få spratt.

Nu tycker jag inget illa om LJ öht förutom att jag inte gillar det han skrev på idg.se och om han skrev något liknande på andra ställen som jag inte vet om utan vad jag känner till om LJ är att han vanligtvis brukar vara rätt så vettig och trevlig.

Några riktlinjer borde kanske finnas för hedersmedlemmar. Tex att de inte får spamma sönder forumet. Som det är just nu så skulle de inte förlora titeln då utan bara stängas av en viss tid kanske. Vore det inte mer rätt att ta bort titeln samtidigt?

Och om en hedersmedlem väljer att lämna forumet, ska han fortfarande vara hedersmedlem?

En diskussion om vad som är rätt och fel vore kanske mer på sin plats än om LJs vara eller icke vara som hedersmedlem.
Låst

Återgå till "Forum"