Försöker gå över till Ubuntu och slippa winblow

quinnie
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Försöker gå över till Ubuntu och slippa winblow

Inlägg av quinnie »

Vart ligger lösenorden till firefox i windows? Ska flytta med dom till ubuntu om jag ska rensa ut windows ;D Har hittat ett program för det, men jag måste hitta filen.
Användarvisningsbild
PappaBj0rn
Kontakt:

Re: Försöker gå över till Ubuntu och slippa winblow

Inlägg av PappaBj0rn »

Nu minns jag inte till 100%, men det ska finnas en profilmapp i din mapp under documents and settings. Borde funka att söka på profile i din mapp.
Användarvisningsbild
Broder Tuck
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Broder Tuck »

quinnie skrev:Vart ligger lösenorden till firefox i windows? Ska flytta med dom till ubuntu om jag ska rensa ut windows ;D Har hittat ett program för det, men jag måste hitta filen.
I Linux ser det ut så som jag skriver här nedan. Tror jag. Filen som sådan, har kanske rent av samma namn även i
Windows? Pappabjörns tankegång stämmer nog. Och rimligtvis borde filen ha samma namn, oavsett vilket
OS firefox arbetar under. Men det är klart, det är inte att ge sig f-n på ;) .

Kanske är det detta du söker:
signons3.txt
?

I mappen:
fw44tpu8.default

under:
firefox, som finns i den dolda mapppen .mozilla i din homekatalog.

Jag är inte helt säker. Har själv googlat i samma ärende för en tid sedan och detta var det jag fann.
För egen del återstår att arbeta med detta för eget bruk också. Så snart tiden tillåter. Det är trist att
inte kunna plocka med sig sådant här på ett mer lättsamt sätt än att själv kopiera och spara ner sina
inloggningsuppgifter. Konstigt att ff (firefox) inte har löst det bättre till trean.

Det borde vara lika lätt att ta med sig/flytta över, denna typ av viktiga data, som väl bookmarks. Men
det synes som om det är mest det senare man satsar på. Besynnerligt. . . . . ;)

Det har skrivits i pressen om att det skulle vara gjort till den senaste versionen av webbläsaren, men jag
har ännu inte funnit att det är genomfört och i så fall, inte heller hur man går till väga. Förmodligen får man
även fortsättningsvis arbeta med att kopiera motsvarande fil i befintligt system, spara ner på löst medium
och sedan kopiera in på motsvarande plats i den nya miljön.

Men, som sagt, jag har själv ännu inte testat och fått det vederlagt. Så se mitt inlägg enbart som ett
förslag, inte ett direkt råd. ;) :D ;D

Haver som hur, eller hur som haver, jag önskar dig lycka till. Även mig själv, faktiskt. Jag skall också
försöka finna ut ett sätt till att kunna spara och kopiera inloggningsuppgifter mellan olika distributioner
och annat. Så här långt är det detta som verkar mest vederhäftigt för stunden. Jag hoppas på det,
intill någon annan kommer med mer korrekta uppgifter.

Vi får hoppas på fler förslag i tråden. Både du och jag. ;D

Ha en trevlig helg, Ubuntuvän ;D

Tukken
Ubuntu med både Gnome och Mate. Kör mestadels med LinuxMint Cinnamon till vardags. Våren 2019.
Användarvisningsbild
alatariel
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av alatariel »

din användardata för Firefox finns i Windows i TVÅ mappar ...

Dels i typ C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Mozilla
dels i typ C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Local Settings\Application Data\Mozilla
obs! den senare mappen är "gömd" och kan bara sökas fram om du under mapp-alternativ ställer in att gömda och systemfiler också ska visas!
Troligen är det dock den första mappen du är intresserad av - den andra innehåller mest cache och sådana data-filer som anses "temporära" ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

key3.db, signons.txt, någon? :)
Hoppas dock inte att de används längre. Var hur enkelt som helst att plocka lösenord av folk som använde Fx 1.5 (kanske även 2:an...?).
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"