EU-lag kan kräva avstängning av fildelare och internetcensur
EU-lag kan kräva avstängning av fildelare och internetcensur
Den 7 juli kommer EU-utskott att rösta om det så kallade telekompaketet, som reglerar teleföretag och internetleverantörer. Nu försöker lobbygrupper i sista minuten kuppa in flera tillägg i lagen. Några av tilläggen kan tvinga internetleverantörer att stänga av fildelare – och öppnar upp för filtrering av internet.
http://www.sweclockers.com/nyhet/7942-e ... netcensur/
Jisses, försöker man få med året 2008 i historieböckerna eller?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Re: EU-lag kan kräva avstängning av fildelare och internetcensur
Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?

Det vette fan!?

Ær det inte demokratiskt att de också får komma med førslag, æven om de råkar vara sådana som du inte gillar?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?

Demokrati för vad.... ?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Att var en simpel tjuv och sno andras skapelser ?
Läs på vad öppen källkod är förnågot och bekämpa lögnhalsarna från PP
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Tänkte egentligen inte hoppa in i det här, men jag måste.pun skrev:Demokrati för vad.... ?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Plun, du kan inte resonera på det viset.
1.Man snor ingenting, "man kopierar".
Får du ett orginal?
Nej!
Om jag går hem till dig och tar ett kort på en av dina tavlor och förstorar det kortet och sätter upp på min vägg, har jag då stulit tavlan?
Nej?
Bra, precis samma sak gäller om du tar hem en film eller ett par mp3. Du får ingenting som ens kan jämföras med "orginalet", lika lite "tar du det".
Man får nog anpassa sig till den "nya tiden" och glömma hur det var förr, då man faktiskt "tog saker" eftersom det inte gick att kopiera.
Och nej, vi har ingen demokrati, du säger vad du tycker och tänker, och gör som du blir tillsagd.
Jag är totalt emot alla "storebror ser dig" lagar. Visst kan vi försöka leka präktiga, men glöm aldrig att de värsta bovarna är såna som vill framstå som hederliga och sitter oftast högst upp.
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 4 gånger.
-
Lugn nu!pun skrev:Demokrati för vad.... ?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Det var denna mening jag hakade upp mig på:
Ett annat direktiv i telekompaketet handlar om filtrering. Internetleverantörer kan bli skyldiga att filtrera internettrafik. Detta inkluderar laglig trafik om det anses att det är nödvändigt för att förhindra piratkopiering.
M.a.o så kommer dom som lägger upp Ubuntu distar också drabbas..
Dessutom så finns det många som jobbar över internet hemifrån eller via 3G modem..och då kan dom inte utföra sitt arbete om dom blir avstängda..och kan dom inte utföra sitt arbete så förlorar företaget massa pengar..som i sin tur leder till arbetslöshet och minskad försäljning m.m..
-
Väl talat Ubuntu33.
Såna skitlagar skall vi inte acceptera.
Vi skall vara rädda om friheten.
Såna skitlagar skall vi inte acceptera.
Vi skall vara rädda om friheten.
-
Förslag som begränsar andras frihet?upnorth skrev:Ær det inte demokratiskt att de också får komma med førslag, æven om de råkar vara sådana som du inte gillar?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Går de sedan igenom så..............
Det skulle vara upp till "folket" att bestämma eftersom det är DE som berörs, annars är det INTE demokrati.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Proprietär programvara begränsar folks frihet och det är du en ivrig påhejare avDimensionX skrev:Förslag som begränsar andras frihet?upnorth skrev:Ær det inte demokratiskt att de också får komma med førslag, æven om de råkar vara sådana som du inte gillar?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Det skulle vara upp till "folket" att bestämma eftersom det är DE som berörs, annars är det INTE demokrati.
-
Håller med dig Hund, det är förskräckligt med dessa nya förslag på idiotlagar som för oss tillbaks långt i tiden, eller i en framtid där pappa staten styr allt och ser dig.Hund skrev:Den 7 juli kommer EU-utskott att rösta om det så kallade telekompaketet, som reglerar teleföretag och internetleverantörer. Nu försöker lobbygrupper i sista minuten kuppa in flera tillägg i lagen. Några av tilläggen kan tvinga internetleverantörer att stänga av fildelare – och öppnar upp för filtrering av internet.
-
Begränsar inte mig...............Sid skrev:Proprietär programvara begränsar folks frihet och det är du en ivrig påhejare avDimensionX skrev:Förslag som begränsar andras frihet?upnorth skrev:Ær det inte demokratiskt att de också får komma med førslag, æven om de råkar vara sådana som du inte gillar?Ubuntu33 skrev:Har vi verkligen demokrati i världen fortfarande?
Det vette fan!?
Jag jobbar lika bra för det.
Så länge mitt arbete inte blir lidande, så blir inte jag det heller. Jag gör precis lika fina bilder i Photoshop vare sig det är stängt eller öppet.
Senast redigerad av 1 DimensionX, redigerad totalt 4 gånger.
Jag delade tråden när den övergick till en debatt om piratkopiering: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=12649 Fortsätt diskutionen om det där, tack.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!