Virtual Box

Ticko

Re: Virtual Box

Inlägg av Ticko »

sontho skrev:Jag fick också problem att starta VB efter kerneluppdateringen i Gutsy.
Men jag gjorde som det angavs i det felmeddelande jag fick.

Jag körde kommandot

Kod: Markera allt

sudo /etc/init.d/vboxdrv setup
i en terminal

Sedan var det klart att köra igen.
Mitt XP funkade igen efter jag körde detta kommando så stort tack!
Dock så funkar inte usb, jag har provat följa nån guide (bossiemans tror jag) och ta bort brädgårdar i en fil o starta om, men det blev inte nån skillnad.
Nån som har fått igång usb och vet mer exakt om det finns nån usbguide som funkar bra med 8.04?
Användarvisningsbild
sontho
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av sontho »

Så bra att det funkade för dig också!
Vad gäller USB så hade jag inga problem att få igång det, jag har för mig att det fungerade "out of the box"
Men jag kör iofs 7.10 om det nu är ngn skillnad

I dialogen inställningar ser det ut så här för mig, se bif bild
Bilagor
VirtualBox inställningsdialogen
VirtualBox inställningsdialogen
2008-06-30-181709_951x718_scrot.png (88.95 KiB) Visad 835 gånger
Ticko

Inlägg av Ticko »

Tack för bra hjälp! Men det vill sig inte riktigt.
Jag la till mus o tangentbord i inställningarna enl bild ovan.
Kryssade även i rutorna. Ikryssandet i rutorna skulle jag inte gjort eftersom det i sin tur stängde av mus o tangentbord så då funkade dem inte alls :-).
Mus o tangentbord funkar och har alltid gjort (usb).
Men när jag kopplar in iphone eller minneskortläsare med minneskort i nån usbport så händer det inte nått. Det enda som händer är att iphonen laddas. Men ingen koppling till virtalbox och xp.
Användarvisningsbild
sontho
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av sontho »

Ticko skrev:... skulle jag inte gjort eftersom det i sin tur stängde av mus o tangentbord så då funkade dem inte alls :-)
Nästan det problemet har jag med skrivaren, om jag aktiverar den i VB så hittar inte Ubutntu den ???
Så det gör jag bara om jag ska skriva på en CD t.ex. i övrigt funkar skrivaren i Ubuntu.
Jag har inte lyckats lösa detta (för mig LILLA problem) så jag har nog tyvärr inget mer att komma med i ditt problem. :(

Thomas
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

sontho skrev:
Ticko skrev:... skulle jag inte gjort eftersom det i sin tur stängde av mus o tangentbord så då funkade dem inte alls :-)
Nästan det problemet har jag med skrivaren, om jag aktiverar den i VB så hittar inte Ubutntu den ???
Så det gör jag bara om jag ska skriva på en CD t.ex. i övrigt funkar skrivaren i Ubuntu.
Jag har inte lyckats lösa detta (för mig LILLA problem) så jag har nog tyvärr inget mer att komma med i ditt problem. :(

Thomas
Det är för att respektive operativsystem vill ha enskild tillgång till respektive hårdvara.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"