Nån som kan förklara vad detta gör?
/X.
/dev/null 2>&1 &
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- Konservburk
Re: /dev/null 2>&1 &
Kod: Markera allt
/dev/null 2>&1 &
Men det du egentligen undrar över är detta:
Kod: Markera allt
kommando >/dev/null 2>&1 &
- xrx3z
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
ok
, hehe....hm
jag kör en warsow server från en burk som jag kör via SSH med det kommandot: ./wsw_server +exec wsw_d1.cfg > /dev/null 2>&1 &
Om jag nu skulle vilja köra igång en till WSW server med annan config fil samtidigt, typ: ./wsw_server +exec wsw_d2.cfg > /dev/null 2>&1 &...så funkar tydligen inte det....ska man ändra på /dev/null 2>&1 & eller nåt då, alltså om man vill köra flera WSW servrar som daemons?
/X.

jag kör en warsow server från en burk som jag kör via SSH med det kommandot: ./wsw_server +exec wsw_d1.cfg > /dev/null 2>&1 &
Om jag nu skulle vilja köra igång en till WSW server med annan config fil samtidigt, typ: ./wsw_server +exec wsw_d2.cfg > /dev/null 2>&1 &...så funkar tydligen inte det....ska man ändra på /dev/null 2>&1 & eller nåt då, alltså om man vill köra flera WSW servrar som daemons?
/X.

- Konservburk
Det har egentligen ingenting med >/dev/null 2>&1 & att göra. Men om du ser till att starta den andra servern utan något >/dev/null 2>&1 & så kommer du antagligen att få se ett felmeddelande som talar om vad problemet är. Gissningsvis försöker du använda samma port till båda servrarna eller något liknande.xrx3z skrev:ska man ändra på /dev/null 2>&1 & eller nåt då, alltså om man vill köra flera WSW servrar som daemons?