iPhone 3G

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: iPhone 3G

Inlägg av vulfgar »

Ojojoj, ingen billig pryl. :o :o :o

Känns som om det var rena reapriset på min N95. ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Beakon
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Beakon »

Jag står mig gött på min eee och en 3G puck..
Tror det blir svårt för Apple att slå på allvar utanför USA med den där luren bland den stora majoriteten av mobilköparna med
den nuvarande prissättningen. Visst en bunt fanboys kommer köpa den men överlag tror jag folk tycker den är för dyr.

895:- i månaden för 1GB data ?? Hos Comviq betalar jag 39:- för 1 GB data och vill jag så kan jag köpa Abonnemanget
"Fast pris" för 499:- i månaden och får 3000 samtalsminuter resp sms och mms. Telia är ju helt ute och cyklar.
Bild
Linux - Bringing back the joy of computing
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Hypade priser för en hypad mobil. Jag skulle aldrig kunna betala (som lägst) 8000 kr för en mobil som gör exakt samma saker om min nuvarande som jag gav 2000 kr för. Folk som köper den lär ju lida av något.. Pengaklåda kanske? ;D

Edit:

Fast det ska bli intressant och se vad priserna hamnar på när 3 och Halebop börjar sälja iPhone.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Ticko

Inlägg av Ticko »

Verkar sjukt dyrt med dessa abb!
Om det är på detta vis så visar jag mitt missnöje med prissättningen iom att inte köpa den nya Iphone 3G.
Jag kommer då att behålla min vanliga hackade Iphone som dessutom klarar en massa extra saker via programvara motför 3g versionen.
Felaktig marknadsföring av Steve J att gå ut med att den ska kosta 199$ världen över och vara 200$ billigare än gamla.
Sen när det väl kommer till kritan så måste man binda upp sig länge som faen och betala massor varje månad, värdelöst!.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

När det inte ens är flatrate på surfandet för den summan pengar för maxabonnemanget så tror jag bestämt att Telia gjort bort sig totalt. Men visst är jag sugen på en ersättare till min halvtrasiga gamla W810i.
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Ticko skrev:Verkar sjukt dyrt med dessa abb!
Finns det inte länder där det är föbjudet att inte sälja utan abonnamang, typ som det är/(med viss reservation: skulle vara) illegalt att sälja mobiler utan standardiserad laddkontakt i somliga asiatiska länder?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Det verkar som att de kommer att säljas för under 4k i Schweiz. :)

Skulle gissa på att vi får se en hel del sidor som piratimporterar. Skulle gissa på priser runt 4200 - 4500 för en import om man inte åker ner själv.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
tweeek

Inlägg av tweeek »

Calmeida skrev:När det inte ens är flatrate på surfandet för den summan pengar för maxabonnemanget så tror jag bestämt att Telia gjort bort sig totalt.
Ja, på den punkten är det extra pinsamt. Betala multum för 1gb trafik i månaden. iPhonen går inte att använda som modem till datorn, än, och det är svårt att surfa upp 1gb på en månad på en liten 3G-iPhone, MEN jag tycker dock att det vore en fin gest att ge obegränsad trafik om man betalar för det dyraste abonnemanget.
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

tweeek skrev:
Calmeida skrev:När det inte ens är flatrate på surfandet för den summan pengar för maxabonnemanget så tror jag bestämt att Telia gjort bort sig totalt.
Ja, på den punkten är det extra pinsamt. Betala multum för 1gb trafik i månaden. iPhonen går inte att använda som modem till datorn, än, och det är svårt att surfa upp 1gb på en månad på en liten 3G-iPhone, MEN jag tycker dock att det vore en fin gest att ge obegränsad trafik om man betalar för det dyraste abonnemanget.
Jo, ta AT&T som exempel. Med dyraste abonnemanget där (typ 600-700kr i månaden) så ringer och surfar man obegränsat.
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
Beakon
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Beakon »

En annan sak angående iPhonen, är det min kollega som haft otur eller är det riktigt dålig kvaltié på ljudet i mikrofonen på första
generationens iPhone ?? Tycker det är fruktat dåligt ljud på dom samtalen jag får från henne och hennes iPhone i förhållande till
andra inkommande samtal från andra telefoner.
Bild
Linux - Bringing back the joy of computing
Användarvisningsbild
Eldräven
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Eldräven »

tweeek skrev:iPhonen går inte att använda som modem till datorn, än
Borde det inte gå att utveckla en iPhone-applikation (med typ det officiealla SDK:t från Apple) som gör om luren till en router/gateway, så att man kan koppla upp sig till den via wlan och sen komma åt Internet via 3g?
Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
tweeek

Inlägg av tweeek »

Eldräven skrev:
tweeek skrev:iPhonen går inte att använda som modem till datorn, än
Borde det inte gå att utveckla en iPhone-applikation (med typ det officiealla SDK:t från Apple) som gör om luren till en router/gateway, så att man kan koppla upp sig till den via wlan och sen komma åt Internet via 3g?
Jo, jag tycker också det. Det var därför jag skrev "än", för i framtiden kommer någon på något sätt fixa så att det går, så är det alltid ;]
tweeek

Inlägg av tweeek »

Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd

Inlägg av vulfgar »

jag har nog missat nåt, tycker det verkar vara samma priser. ???
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det lägsta totalpriset för iPhone blir nu 4662 kronor [...]
I vilken prislista kollade dom? ???
KiviE

Inlägg av KiviE »

Hund skrev:
Det lägsta totalpriset för iPhone blir nu 4662 kronor [...]
I vilken prislista kollade dom? ???
I till vänner. Kontrollräknade för att hitta rätt med. Dock blir det dyrare om man vill surfa med.
Användarvisningsbild
Eldräven
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Eldräven »

Såå, stora dagen idag.

Någon som köpt luren ännu?

Ha-begäret är befogat, vill bara glömma allt vad tokiga priser heter och gå ner och köpa en omedelbums... Jag har nervöst gått i cirklar hela dagen.

Men...

Har räknat på det och inser att det (för 18 mån bindningstid) med allt jag vill ha kommer att gå på 8244 sek! (För det får jag förmodligen ett PS3 och ett Wii, som jag också gärna skulle ha i min ägo.) Och sen tillkommer ju öppningsavgifter för samtal, sms-kostnader etc.

Dessutom dras iPhone med iTunes (ja, man måste tydligen installera iTunes på en dator för att kunna aktivera telefonen, eller nåt sånt) och luren är väl i princip så komersialiserad och stängd som den kan bli. Det blir förstås till att "jailbreaka" den, och nu ryktas det om att man lyckats knäcka 2.0-mjukvaran. Härligt!

Fan, jag känner mig kluven. Tycker iPhone är så grymt snygg och smart designad, gillar verkligen GUI:t (och "jailbreakad" blir den knappast sämre). Sen är det ju alltid tråkigt att köpa och uppmuntra till den här typen av produkter (nästan som att införskaffa Windows Vista!) och jag inser ju att Neo Freerunner är ett mycket sundare (om än mycket fulare!) alternativ.

Nej, jag håller i plånboken och väntar tills vidare. Snälla OpenMoko, låt er inspireras!
Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Även CADritningarna te Freerunner är släppta öppet, så det kommer förhoppningsvis diverse skal till den så man kan byta :D
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Det skulle vara intressant om någon som är för iPhone kunde försöka komma med argument om varför man ska köpa den. ;D

Edit:

http://www.fsf.org/blogs/community/5-re ... -iphone-3g

Dom argumenten blir svår att ta.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

Jag är så sjukt kluven i frågan om Iphone 3G.

Å ena sidan vill jag verkligen ha en lur som man kan surfa smidigt på, som maximerar skärmmängden så att säga. Och jag gillar verkligen Iphones användarmiljö. Å andra sidan känns det helt bizarrt att köpa en tingest som är så hejdlöst nedlåst att man inte ens kan använda bluetoothen till annat än att kommunicera med Apples egna handsfreesystem.

Och inte heller går den att använda som modem för datorn så man kan surfa via den och göra sig fri ifrån fula donglar. Varken via kabel eller blåtand. Den är verkligen helt värdelös! Men den är såååå förbannat snygg... >:(

Frågan är bara hur långt man kan komma i att göra den riktigt duglig med jailbreaking och så vidare, och vilka problem det medför. Det hela får helt enkelt undersökas mer.

Och nej, Freerunner är inget alternativ. Alldeles för mycket "icke-skräm" på framsidan.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"