Mediaspelare?
Mediaspelare?
Hej!
Finns det någon bra grafisk mediaspelare till Ubuntu? VLC är självskriven och Rhytmbox lika så, men finns det någon annan?
Finns det någon bra grafisk mediaspelare till Ubuntu? VLC är självskriven och Rhytmbox lika så, men finns det någon annan?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Mediaspelare?
Många gillar Exaile och Amarok
Men det står att den är för KDE, jag kör GNOME - men den funkar ändå eller? :-) Har länge velat testa KDEs mediaspelare, men trodde inte de gick?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Det fungerar utmärkt men den kan se lite ful ut. Exaile är för Gnome dockApathy skrev:Men det står att den är för KDE, jag kör GNOME - men den funkar ändå eller? :-) Har länge velat testa KDEs mediaspelare, men trodde inte de gick?
Banshee var väl lite av ett svar på Amarok för oss GTK användare? Nu har dom dock gjort om utseendet i version 1.0 men det verkar helt klart vara en okej mediaspelare.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- AntonPetts
- Kontakt:
Det går men den kommer starta lite långsammare och använder inte ditt GTK tema.Men det står att den är för KDE, jag kör GNOME - men den funkar ändå eller? :-) Har länge velat testa KDEs mediaspelare, men trodde inte de gick?
Annars kan du ju testa Audacious, Exaile, beep media player, xmms,
banshee eller Muine
Jag föredrar listen även fast den har några små buggar

Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Startar jag "lägg till/ta bort program" och väljer kategorin "ljud och video" får jag fram enorma mängder med olika spelare, jag gillar eller har gillat (utan någon som helst ordning):
Quark, amarok, gnome mplayer, totem (med de flesta gstreamer-pluginen), alsaplayer, bmpx, miro, lastfm, banshee, xfmedia och listen.
Quark, amarok, gnome mplayer, totem (med de flesta gstreamer-pluginen), alsaplayer, bmpx, miro, lastfm, banshee, xfmedia och listen.
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Man kan snygga till det lite.Sid skrev:Det fungerar utmärkt men den kan se lite ful ut. Exaile är för Gnome dockApathy skrev:Men det står att den är för KDE, jag kör GNOME - men den funkar ändå eller? :-) Har länge velat testa KDEs mediaspelare, men trodde inte de gick?

- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Audacious och decibel är två stycken enkla och bra musikspelare som jag tror att ingen tipsat om.
Audacious är lite som winamp, men mer stilren.
Decibel är bara stilren och har precis de funktionerna som behövs.
Audacious är lite som winamp, men mer stilren.
Decibel är bara stilren och har precis de funktionerna som behövs.
Exaile gillar jag därför att där kan man välja de mappar låtarna faktiskt ligger i, och inte beroende på vilka id3 taggar de har. id3 taggar verkar opålitliga.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Taggar du rätt är det inga problem.webaake skrev:Exaile gillar jag därför att där kan man välja de mappar låtarna faktiskt ligger i, och inte beroende på vilka id3 taggar de har. id3 taggar verkar opålitliga.

Orkar inte tagga.............
Möjligen tagga ner........
Jag har 40 gig musik, vilken skall taggas som JAG vill. Not doable...
Indeed. Jag har 480 GB musik, försök tagga det.webaake skrev:Orkar inte tagga.............

- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Det är precis varför jag gillar exaile framför rythmbox också!!webaake skrev:Exaile gillar jag därför att där kan man välja de mappar låtarna faktiskt ligger i, och inte beroende på vilka id3 taggar de har. id3 taggar verkar opålitliga.

480 GB musik! Det kallar jag en samling!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Hej
Jag har Ubuntu och tidigare använt Amarok som musikspelare. Efter en uppgradering från 6.10 till 8.04. (Jag var tvungen köra 6.10 för mitt RAID/ATA-kort funkade inte förräns linuxkärnan inkorporeade nya drivrutiner nu i vintras). Så nu tar amarok ca 80% CPU-kraft på en AMD XP2800. Likaså körde jag VLC, men nu hackar ljudet
. Rhytmbox verkar BARA kunna blädra efter rätt "taggade". Jag har samlat musik i 10 år så jag har min samling i mappar med bandnamn, sedan mapp med albumnamn, sen låtnamnen är filnamn. Senare musik är rätt "taggat" men tidiga saknar helt taggar, vilket gör det omöjligt att hitta låtarna. (Nä, jag vill inte sätta igång och tagga 40GB mp3.)
Tack för tipsen ovan om Exaile och Banshee får allt ta och prova dem.
Jag har Ubuntu och tidigare använt Amarok som musikspelare. Efter en uppgradering från 6.10 till 8.04. (Jag var tvungen köra 6.10 för mitt RAID/ATA-kort funkade inte förräns linuxkärnan inkorporeade nya drivrutiner nu i vintras). Så nu tar amarok ca 80% CPU-kraft på en AMD XP2800. Likaså körde jag VLC, men nu hackar ljudet

Tack för tipsen ovan om Exaile och Banshee får allt ta och prova dem.