Fel på min brännare?

I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Fel på min brännare?

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag skulle bränna 4 stycken dvd-skivor igår och 3 gick alldeles utmärkt men den 4:e gick inte alls. Det står "uppdaterar RMA" direkt under bränningen och det misslyckas varje gång. Har testat med K3B och GnomeBaker men resultatet blir detsamma. Har felbränt 6 st. skivor nu där jag testat på olika sätt.
Testade en dvdrw men den gick inte ens att radera det befintliga innehållet på. Kan det vara brännaren som slutat att fungera?
Jag har en HP 4040B som börjar bli till åren men det har fungerat klockrent ända tills nu.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Fel på min brännare?

Inlägg av Christian Johansson »

En dum fråga kanske men har du provat att stänga av datorn och sätta på den igen?
Emil.s
Kontakt:

Inlägg av Emil.s »

Låter ju som om den är trasig ja... Du har ingen annan dator med en brännare i som du kan prova med?

Annars kostar ju en ny brännare bara någon hundring. :)
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Tänkte skaffa mig en sata-brännare när jag ändå behöver en ny. Borde väl fungera bra med min gamla dator också?
Har ett ASUS P4PE moderkort som stödjer sata. Mest är den tänkt för en ny dator som jag tänker skaffa till hösten och då vill jag slopa ide helt och hållet och istället skaffa sata-diskar.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara som hårdvara"