går det??

klart det funkarcallejero skrev:Hej, har en liten ide, funderar på att ta min xbox och chipa den eller vad man nu gör å stoppa in ubuntu och spela dvd på den...
går det??![]()
What is xUbuntu?
xUbuntu is an PC-/Xbox-enabled version of Ubuntu GNU/Linux distribution. xUbuntu is not a stand-alone, independent distribution. However the install process - and naturally the bootloader, the kernel and the kernel modules - are all customized for PC and Xbox (i386).
As far as the author is aware, xUbuntu Linux does not contain any Microsoft copyrighted code or any illegal code.
XUbuntu is also the name of the official lightweight version of Ubuntu. The project can be found on http://xubuntu.org/
Jag rekommenderar dig att köpa en färdigchippad box, då brukar det ofta följa med 12 månaders garanti. (kolla upp detta först). Jag sparade lätt in detta. En gång överhettades mitt moderkort och en gång pajade videokabeln.callejero skrev:Är det någon som har någon ide om vilket chip man ska satsa på, då??? (Jag vill även kunna kolla på dvd från andra regioner)
Hund skrev:Köp en och dator och släng in XBMC på den? Skulle aldrig falla mig in att köpa ett Xbox med tanke på hur seriösa dom är. Grannen har 3 st Xbox utifall något skulle hända, tror han avverkat något innan med. En annan bekant köpte nya 360 till ungarna i julklapp, vilket dom kunde lira på i ca 4-5 timmar innan det dog av överhettning. Sedan har han lämnat in den någon mer gång för något annat med, minns ej vad? Fast detta påpekade jag redan innan att Microsoft visste att över 30% av 360 skulle dö för att dom hoppade över vissa checkar innan dom släppte lös det på marknaden för att hinna föra Sony's PS3 konsoll.
med dreambox? Funkade med de äldre images,, men jag fick inte det att funka me de senare.callejero skrev:Kan man få boxen (gamla fortfarande) att fungera för att kunna spela in från digital tv???
svartis skrev:med dreambox? Funkade med de äldre images,, men jag fick inte det att funka me de senare.callejero skrev:Kan man få boxen (gamla fortfarande) att fungera för att kunna spela in från digital tv???
callejero skrev:svartis skrev:med dreambox? Funkade med de äldre images,, men jag fick inte det att funka me de senare.callejero skrev:Kan man få boxen (gamla fortfarande) att fungera för att kunna spela in från digital tv???
"äldre images"?? vad menar du med det??
felham skrev:Jag har XBOX och att chippa den med XBMC var bog bland de bästa köpen jag gjort...
Har hittills streamat grejer från min Windows-dator, ställde in hemmanätverk eller vad det hette, och nu är det extremt enkelt att streama grejer - man bara högerklickar på en mapp och väljer "Delning och säkerhet" > "Dela ut den här mappen på nätverket". Sen så dyker mappen med innehåll upp i Xbox när man går in på exempelvis "Mina filmer" > "(SMB) Network".
Jag har hittills bara lyckats få igång FTP mellan Xbox och min Linux-dator. Så är det någon som vet hur man gör för att sätta igång så det går att streama här också?
callejero skrev:Så vilken version ska man satts på då???
felham skrev:tjohoo! nu gick det. tror det var nåt om att det nätverkskortet inte var aktiverat. ftp:n funkade inte heller, men nu går det finemang med allt...
Kan man förresten göra tvärtom också, och streama saker åt andra hållet, så jag kan spela musik etc som ligger på min xbox med min dator?
När jag öppnar SMB4K, så under Network Browser > Workgroup, så ser jag förresten namnet på min stationära Windows-dator. Jag har den här Linux-laptopen på trådlöst bredband, och till routern går även en vanlig nätverkskabel för internet från den stationära. Nu kunde jag iofs inte få fram nån mer info om min stationära just nu, men betyder detta att allt jag delar ut från mina datorer hamnar tillgängligt för alla som surfar på samma trådlösa bredband...? Meningen är ju bara att det ska gå fram och tillbaka till xboxen typ.......