TV4, TV8 webbtv

ubot
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

TV4, TV8 webbtv

Inlägg av ubot »

Jag har problem med att se webbtv på TV4 och TV8. Nu finns MediaPlayerConnectivity till FF3, men jag har svårt att få filerna spela ordentligt. Jag får upp filerna så jag ser, men när jag startar dom med mplayer, vlc, totem eller något annat så är det alltid något som strular. I vlc kommer det upp något om att det inte går att öppna filen. TV4 har filer i sfx-format, går den att titta på i Ubuntu alls?
ubot

Re: TV4, TV8 webbtv

Inlägg av ubot »

Jag försöker få igång SRs webbradio, men det hackar något alldeles förfärligt i vlc. Det gjorde det även när jag såg på TV8 i vlc. Vad är det frågan om, streamingen verkar ju strula? En kompis sitter och lyssnar i samma stadsdel som mig, på en dator med Windows, hans sändning flyter på fint. Vad kan det vara som spökar?
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

ubot skrev:Jag försöker få igång SRs webbradio, men det hackar något alldeles förfärligt i vlc. Det gjorde det även när jag såg på TV8 i vlc. Vad är det frågan om, streamingen verkar ju strula? En kompis sitter och lyssnar i samma stadsdel som mig, på en dator med Windows, hans sändning flyter på fint. Vad kan det vara som spökar?
SR:s webbradio funkar utmärkt för mig i Rhythmbox. Kolla HenrikAn:s howto här på forumet.
ubot

Inlägg av ubot »

Sid skrev:
ubot skrev:Jag försöker få igång SRs webbradio, men det hackar något alldeles förfärligt i vlc. Det gjorde det även när jag såg på TV8 i vlc. Vad är det frågan om, streamingen verkar ju strula? En kompis sitter och lyssnar i samma stadsdel som mig, på en dator med Windows, hans sändning flyter på fint. Vad kan det vara som spökar?
SR:s webbradio funkar utmärkt för mig i Rhythmbox. Kolla HenrikAn:s howto här på forumet.
Ok, jag fick fart på webbradion nu, tog en annan fil i MediaPlayerConnectivity.
ubot

Inlägg av ubot »

Det här med att spela upp ljud och bild i FF i Ubuntu måste allt bli lite enklare och smidigare om vanligt folk ska byta till Windows. En tanke bara.
Sid

Inlägg av Sid »

ubot skrev:Det här med att spela upp ljud och bild i FF i Ubuntu måste allt bli lite enklare och smidigare om vanligt folk ska byta till Windows. En tanke bara.
Jag tycker det är väldigt enkelt.
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av cupe »

Sid skrev:
ubot skrev:Det här med att spela upp ljud och bild i FF i Ubuntu måste allt bli lite enklare och smidigare om vanligt folk ska byta till Windows. En tanke bara.
Men så är ju du expert också! Nej då, jag håller med, det är ju fan så mycket enklare i Ubuntu än Windows.
ubot

Inlägg av ubot »

Sid skrev:
Ok, vad bra. Så hjälp mig då att titta på webbtv på TV4.se.
Sid

Inlägg av Sid »

ubot skrev:
Sid skrev:
Ok, vad bra. Så hjälp mig då att titta på webbtv på TV4.se.
Jag är inte Jan Scherman.
fedor
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av fedor »

Helt klart men du får tänka på att tv4 använder windows format så det är inte så konstigt.
jag har för mig att jag har fått igång tv4 med MediaPlayerConnectivity + vlc eller mplayer
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

SVT/SR fungerar bra med RealPlayer och TV8 fungerar väl med totem? Annars laddar Kaffeine TV8's och TV4's filmklipp utan problem.

Tjata på de som driver sidorna. Aftonbladet gav ju vika och bytte till flash, inte det mest optimala formatet för linux, men vi slipper åtminstone att trixa för att få igång klippen.
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Jag testade TV4s filmklipp i Mplayer, VLC, Totem och Kaffeine men det funkade inte, så jag har mejlat till TV4. Det är deras ansvar att lägga ut filmklipp på ett sådant sätt att alla kan ta del.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Jo TV4 funkar utmärkt med lite terminaltrix.

Kod: Markera allt

mplayer -playlist 'http://anytime.tv4.se/webtv/metafile.asx?p=640250&bw=600'
Som steg 1 måste man då göra iordning burken och då följer man enklast Ubuntuforums
excellenta klistrade guide för det här.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683

gecko spelaren kör jag som standard.

-playlist syntaxen för att spela TV4 kan diskuteras var buggen ligger, någon från Sverige bör hursomhelst
bugganmäla det här till Mplayer samt/eller VLC.

Totem kan helt strykas som en spelare för den europeiska marknaden och de lösningar vi har. Bara att ta bort enligt länken.

;)
Sid

Inlägg av Sid »

pun skrev:Jo TV4 funkar utmärkt med lite terminaltrix.

Som steg 1 måste man då göra iordning burken och då följer man enklast Ubuntuforums

-playlist syntaxen för att spela TV4 kan diskuteras var buggen ligger, någon från Sverige bör hursomhelst

Totem kan helt strykas som en spelare för den europeiska marknaden och de lösningar vi har. Bara att ta bort enligt länken.

;)
Jag gillar Totem och Gstreamer.
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Sid skrev: Jag gillar Totem och Gstreamer.
Jo och det är OT (som vanligt)

TV4 skiter högaktningsfullt i vilka codecs man som privat
bolag
använder sig av, enbart att försöka fixa problemet
och det gör man bäst där utvecklarna håller till.

Akamai streaming brukar ofta strula på samma sätt.
Sid

Inlägg av Sid »

pun skrev:
Sid skrev: Jag gillar Totem och Gstreamer.
Jo och det är OT (som vanligt)

TV4 skiter högaktningsfullt i vilka codecs man som privat
bolag
använder sig av, enbart att försöka fixa problemet
och det gör man bäst där utvecklarna håller till.

Akamai streaming brukar ofta strula på samma sätt.
Vart menar du att utvecklarna håller till då?
ubot

Inlägg av ubot »

pun skrev:Jo TV4 funkar utmärkt med lite terminaltrix.

;)
Det här låter ju inte så dumt, för när jag använder MediaPlayerConnectivity så får jag ju en länk till en asx-fil och dom brukar ju fungera när man kopierar och klistrar in dom i VLC. Har för mig att det är så på SVT iaf. Det är alltså en bugg i TV4s ström då eller vad? Skulle det drabba både VLC och Mplayer?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Jag kan se på filmerna på <a class="postlink" href="http://www.tv4.se">www.tv4.se</a>
Kan inte säga hur jag fick till det men använder mig av xine för att strömma filmerna och det går perfekt.
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
ubot

Inlägg av ubot »

Ok, jag håller på och kör guiden på länken http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683. Efter ett tag så kommer det upp Konfigurerar sun-java6-bin, massa information och sedan står det längst ner <Ok> men det händer inget när man klickar Enter eller med musen på Ok. Hur accepterar man?
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

ubot skrev:Ok, jag håller på och kör guiden på länken http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=766683. Efter ett tag så kommer det upp Konfigurerar sun-java6-bin, massa information och sedan står det längst ner <Ok> men det händer inget när man klickar Enter eller med musen på Ok. Hur accepterar man?
Går det inte att tabba sig fram till dess OK-knappen är markerad?
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Skriv svar

Återgå till "Ljud/Video/Multimedia - inaktuell"