Problem med ndiswrapper

Nätverkskort (även trådlösa), modem och bredbandsmodem
Elvon
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Problem med ndiswrapper

Inlägg av Elvon »

Hej!
Har precis tagit bort Vista på min laptop till förmån för ubuntu och sitter nu och kämpar med att få igång wlanet.Madwifi krånglade mer än det funkade så jag googlade lite och hittade ndiswrapper.Installerade det via synaptic men när jag kör sudo ndisgtk i terminalen så får jag följande meddelande samt att programmet låser sig helt och jag får force quita det.

Kod: Markera allt

/usr/sbin/ndisgtk:96: Warning: g_value_dup_boxed: assertion `G_VALUE_HOLDS_BOXED (value)' failed
  self.widgets = gtk.glade.XML(DATA_DIR + "/ndisgtk.glade", domain="ndisgtk")

(ndisgtk:7145): GLib-GIO-CRITICAL **: g_themed_icon_constructed: assertion `themed->names != NULL && themed->names[0] != NULL' failed
/usr/sbin/ndisgtk:127: Warning: g_value_dup_boxed: assertion `G_VALUE_HOLDS_BOXED (value)' failed
  gtk.main()

(ndisgtk:7145): GLib-GIO-CRITICAL **: g_themed_icon_constructed: assertion `themed->names != NULL && themed->names[0] != NULL' failed
*** glibc detected *** python: free(): invalid next size (fast): 0x08578908 ***
Hur löser jag detta?Är relativt färsk på linuxfronten.Vill inte behöva gå tillbaka till Vista då det segar ner min laptop något otroligt.
Användarvisningsbild
maths57
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Problem med ndiswrapper

Inlägg av maths57 »

Kan ingenting om det här, men när jag läser widgets och glade tänker jag på ett grafiskt gränssnitt. Är det något med grafiken som inte funkar?
Skriv svar

Återgå till "Internet"