Extrahera data från repig dvd

Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Kategoriregler
Varning! Det som diskuteras här är inte alltid enkelt och det kan hända att vissa installationer/modifieringar kan göra ditt system oanvändbart. Inget för nybörjare. Gör alltid backup av känslig data innan du experimenterar.
Elias laurell
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Extrahera data från repig dvd

Inlägg av Elias laurell »

Kom just på en toppen IDE för att extrahera data från kopior av samma skiva, eftersom dom troligen är repiga på olika ställen så kan man återskapa orginalet lättare om man har mera rådata så skulle man då kunna med mycket stor säkerhet kunna återskapa orginalet med ett program som dvdisaster eller liknande den enda jag inte vet är hur jag skall jag säger åt programmet att extrahera data från mer en en cd /dvd och sedan kombinera datan för att skapa en ny imagefil ?

vad tror ni andra ?
Användarvisningsbild
cupe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Extrahera data från repig dvd

Inlägg av cupe »

Kopiera alla filer som går från CD1, samt CD2, jämför checksumman, testa så att allting är med, testa göra en iso? Hur ofta har man 2 exakt likadana skivor då, förresten?
Elias laurell
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Extrahera data från repig dvd

Inlägg av Elias laurell »

Jag brukar bränna minst tre av samma sak om det är något vikgtigt som jag vill säkerställa som exempel :D
Skriv svar

Återgå till "Experimentverkstad"