Undrar när dom ska rösta?
Men om lagen går igenom så måste den anmälas till EU och FN!
Klart för avlyssning!
-
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Klart för avlyssning!
Vi behöver inte ens göra det. Vi gömmer informationen i till synes alldeles oskyldigt material. Det må vara en bild på Facebook, en film på Youtube, en annons i New York Times, eller ett alldeles öppet mail till morbror Torsten. Den trafik vi behöver gömma gömmer vi på andra sätt än att säga "Hej, här finns det spännande saker att sticka snoken i".tweeek skrev:Ska börja att kryptera så mkt jag kan. Bara för att markera hur dålig den här lagen är och hur lätt det är att gå runt den.
Det räcker ju med att alla "terrorister" krypterar sina mail och meddelanden så är de chanslösa. De kommer bara att sitta och läsa av alla privatpersoners mail. Vidrigt!
Det de avslöjar oss på är "tjattret". Ökad trafik emellan olika intressen. Och så har det varit sedan Djingis Khans dagar, även om det var antalet beridna spanare och rapportleveranser som noterades då. Och detta är något vi arbetar på att försöka försvåra igenom oregelbundna men planerade ökningar i teletrafik och datatrafik.
Det spännande är alla "smarta" riksdagsmän- och kvinnor som avstod att rösta för att de var emot det. Hur fan resonerar man då? Att avstå att rösta är att säga att man inte bryr sig om utkomsten, eller att alternativen inte duger. Men ta t ex Birgitta Ohlsson (fp), som tyckte det var emot hennes värderingar, men som avstår att rösta..? Och vad än värre är, de 67 som uteblev. Och nej, kvittning är inte en legitim ursäkt.
Både FRA och deras mer köttsligt orienterade vänner på diverse MUST-avdelningar (Tjänstemän på MUST har t ex ertappats och gripits då de gått igenom postboxar för diverse småobskyra inhemska politiska grupperingar... inget särskilt militärt ändamål kan tyckas) har redan bedrivit intern övervakning, och det har belagts förr att de skiter fullkomligt i direktiv och annat. Den enda skillnaden är att nu har de bättre lagstöd att använda sina nya superdatorer. Och visst fan förstår jag MUST med underavdelningar, jag menar, nog är det långt mycket mer spännande att få återgå till gamla härliga KSI-rutiner än att sitta och läsa utländska tidningar och radiotrafik. Med lite tur kan till och mer de mer fältorienterade tjänstemänen legitmisera bärandet av handeldvapen igen, så de får känna sig lite mer som John Bauer än som tråkkontorsnissar. För det är ju i slutändan vad det handlar om, prestige - både internt och gentemot andra länders säkerhetstjänster.
Men men... De tar oss aldrig. Speciellt inte nu då de ska få ännu mer information att bearbeta. Ökad arbetsbelastning, mer felmarginaler och i sedvanlig ordning då Sverige agerar taktiskt - inte särskilt genomtänkt. Det är vida kännt att det bästa sättet att få kvalitativ information ur saker är att ha folk på golvet, det vill säga, informatörer eller infiltratörer. Förresten, kära vänner på Lovön (Ja, jag vet att åtminstone 3 av er på kontor C kör med Ubuntu så ni häckar säkerligen här) - om ni vill så kan jag ge er insidesinformation på tre terroristceller i Sverige. 2 sovande, och en som väckts sedan ungefär 1.5 år. Men det kommer att kosta.
Ta hand om er gott folk.
/Terrorist & pedofil
-
- AVREGISTRERAD
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Re: Klart för avlyssning!
Fy f**n, man får ju skämmas över att vara svensk...........
Alliansen - Sveriges Judas som sålde ut demokratin.
Och den där svikaren och skådisen Federley.......... må han brinna i evighet på galgbacken.

Alliansen - Sveriges Judas som sålde ut demokratin.
Och den där svikaren och skådisen Federley.......... må han brinna i evighet på galgbacken.