Wine

advyn
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Wine

Inlägg av advyn »

Jag är en pokerspelare och har installerat wine och även klienten till sajten jag spelar på. Detmesta fungerar smärtfritt, bortsett från att det inte går att se historiken och en del rutor med text är tomma. Sen försökte jag installera några hjälpprogram till pokerspelandet som att till exempel räkna odds och föra lite spelarstatistik och sånt. Dom programmen vägrar starta, den ena säger att "datadll.dll" saknas och den andra startar helt enkelt inte över huvud taget. Sen om jag kan lyckas få igång domdär så är det så att man måste ha tillgång till det som står i chatten och historik för att dom andra programmen importerar dom textsträngarna för att allt helt enkelt ska fungera. Så jag undrar, finns det nått bättre alternativ än Wine som jag kan försöka med eller är det jag som gör något fel när jag installerar programmen?
MrYdremark
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Re: Wine

Inlägg av MrYdremark »

Testa att köra Virtualbox.. https://wiki.ubuntu.com/Testing/VirtualBox

//Anders
Användarvisningsbild
Niklas Bolmdahl
Kontakt:

Inlägg av Niklas Bolmdahl »

VirtualBox kräver ju dock att du har installtionsskivor till windows, det är som att köra ett andra operativ i ett fönster och verkar lite overkill för att spela poker.

Mitt förslag är att du kollar på http://appdb.winehq.org och ser ifall dina program står där. Du kan i så fall få tips på hur du gör för att de ska funka (eller få meddelat svart på vitt att de inte funkar med wine ännu)
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Kan även vara idé att testa äldre versioner av wine.
Användarvisningsbild
Niklas Bolmdahl
Kontakt:

Inlägg av Niklas Bolmdahl »

Jo, men det står ju i så fall i appdb :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"