Jag vet att det finns oändliga sidor med YouTube-relaterade problem, men jag kan inte hitta något som stämmer in på det som jag upplever. Det är såhär att jag har två ljudkort på min dator, ett integrerat och ett Santa Cruz något.
I rythmbox, xmms och liknande program fungerar ljudet perfekt som det ska. Men så fort jag ska in på YouTube så finns där inget ljud.
Bytar jag däremot sladden där bak till att köra på det integrerade ljudkortet så fungerar ljudet på YouTube, men inte på resten av datorn. Går det att ändra vilket ljudkort Firefox ska använda, eller kan man avaktivera det integrerade kortet helt och hållet?
YouTube använder fel ljudkort
Re: YouTube använder fel ljudkort
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=661833
Kika på : 7. Having problems with the Adobe Flash plugin after updating?
Kika på : 7. Having problems with the Adobe Flash plugin after updating?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Tyvärr hjälpte inte detta.
Jag har ljud på YouTube, men det kommer på fel ljudkort.
Jag har ljud på YouTube, men det kommer på fel ljudkort.

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hade samma problem på min stationära. jag löste det med att avaktivera kortet i bios.
Nu med 8.04 ska man kunna styra detta med pulseaudio men har inte testat det själv.
Nu med 8.04 ska man kunna styra detta med pulseaudio men har inte testat det själv.
Tack! det fungerade perfekt när jag gick in i BIOS och slog av det integrerade ljudkortetfedor skrev:Hade samma problem på min stationära. jag löste det med att avaktivera kortet i bios.

- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Det gick att göra med alsa (dvs tidigare ubuntuversioner) oxå och personligen tyckte jag det var lika krångligt med pulse, men det är ju jag.fedor skrev:Nu med 8.04 ska man kunna styra detta med pulseaudio men har inte testat det själv.

More Mekaniserad at http://blippe.se.